مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۳۵ هزار نفر دارای معلولیت تاکنون در این استان شناسایی شده و زیر پوشش خدمات حمایتی و توان‌بخشی این نهاد قرار گرفتند.

شناسایی ۱۳۵ هزار فرد دارای معلولیت در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، مسعود فیروزی عصر پنجشنبه در آیین افتتاح مرکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست (خانه فرزندان) بهزیستی گناباد اظهار کرد: از مجموع ۱۸ هزار نفر که در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان خراسان رضوی نگهداری می شوند، ۲ هزار نفر را فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست تشکیل می دهند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین ۷۵ هزار نفر از افراد نیازمند به حمایت شامل زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست و غیره در خراسان رضوی شناسایی و زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار گرفتند.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۷۰۰ هزار نفر از آحاد مردم و خانواده ها در شهرستانهای مختلف این استان در سنین و مقاطع مختلف سنی زیر پوشش خدمات این نهاد قرار دارند.

فیروزی بیان کرد: آموزشها در خانه های فرزندان بهزیستی (مراکز نگهداری فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست) در این استان باید متناسب با درک صحیح از مسائل و مشکلات اقتصادی و واقعیتهای زندگی اجتماعی صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: تهیه وسائل گران قیمت و لباسهای مارک دار برای این افراد ملاک نیست و باید آنان به گونه ای آموزش ببینند که بعد از استقلال آمادگی مقابله با مسائل از جمله مشکلات اقتصادی را داشته باشند.

وی ادامه داد: با وجود اهمیت توجه به نیازهای مسائل فرهنگی، آموزشی ، مذهبی و ورزشی فرزندان و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و استفاده از ظرفیتهای خیران و بخشهای مختلف در این ارتباط، شرایط زندگی آنان باید متناسب با محیط واقعی خانه و سطح زندگی اقشار متوسط جامعه باشد.

فیروزی گفت: هر اندازه اعتماد به نفس این افراد بیشتر افزایش یابد بستر و شرایط برای حضور بهتر و پویاتر آنان در جامعه فراهم می شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: بهزیستی در قالب ۵۵ وظیفه و بیش از ۱۷۰ رسته فعالیت شامل قبل، هنگام و بعد از ازدواج و تولد، در طول زندگی مشترک، بعد از طلاق و غیره به افراد زیر پوشش خود ارایه می دهد.

علی آراسته، رئیس اداره بهزیستی گناباد نیز در این مراسم اظهار کرد: ۷۹ نفر از ایتام و فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست در سنین سه الی ۲۵ سال در پنج مرکز نگهداری ایتام در این شهرستان نگهداری می شوند و ۱۴ نفر از این افراد هم به عنوان فرزندخوانده به خانواده های دارای شرایط و یا بستگانشان سپرده شدند.

رئیس اداره بهزیستی گناباد بیان کرد: مرکز نگهداری فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست گناباد در زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال بعد از بهسازی و تجهیز به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.