منابع محلی در استان ادلب سوریه از اعزام ۸۰۰ تروریست از جمله تروریست‌های داعشی به اوکراین برای جنگ علیه ارتش روسیه خبر دادند.

اعزام ۸۰۰ تروریست سوری به اوکراین برای جنگ با روسیه

به گزارش قدس آنلاین منابع محلی در استان ادلب، واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند که ۸۰۰ مزدور مسلح این استان را برای حضور در مناطق درگیری اوکراین و جنگ علیه روسیه، ترک کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته این منابع عملیات اعزام این تعداد مزدور در دو هفته گذشته در دو مرحله و در هماهنگی با گروهک «هیئه تحریر الشام» (جبهة النصره سابق) انجام شده است، گروهکی که بر بخش‌هایی از شمال غرب استان ادلب تسلط دارد.

طبق این گزارش، تروریست‌ها در قالب گروه‌های کوچک‌تر ابتدا به اردوگاه‌های «الجهاد» و «البشیر» در شمال شهر «سرمدا» منتقل شده‌اند و از آن‌جا شبانه و از طریق گذرگاه «باب الهوی» به خاک ترکیه رفته‌اند.

منابع محلی همچنین فاش کردند که اکثر ۸۰۰ فرد مسلح، اتباع سوری و متعلق به گروه‌های تحت حمایت ترکیه از جمله «فیلق الشام»، «جبهه ملی برای آزادی» و «الفیلق الثالث» هستند که در قالب تفاهمات میان خود به سمت اوکراین حرکت کرده‌اند. عملیات لوجستیکی انتقال این تروریست‌ها نیز بر عهده جبهة النصره بوده است.

به نوشته اسپوتنیک، عملیات انعقاد قرارداد با داوطلبان و عضوگیری به دلایلی که کاملاً مشخص نیست به دست گروهک «جبهة النصره» بوده و این سازمان تروریستی در ازای آن به مزدوران قراردادی سازمان‌های مسلح فوق‌الذکر مشوق‌های مالی بزرگی بالغ بر ۵۰۰۰ دلار در ماه پیشنهاد داده است تا مراکز تحت تسلط خود در مناطق «سهل الغاب» در شمال غرب استان حماه و برخی نواحی منطقه «جسر الشغور» در ادلب را ترک کرده و به اوکراین بروند.

این منابع همچنین گفتند که دفاتر مخصوص نام‌نویسی به طور غیر رسمی در ادلب دایر شده است که به کار جذب مزدور برای جنگ در اوکراین مشغول هستند. همچنین اولویت جذب نیست تروریست‌های اروپایی هستند که به طور عمده پاسپورت دارند و راحت‌تر می‌توانند به اوکراین سفر کنند، البته تروریست‌های اروپایی حاضر در سوریه تجربه رزمی بالاتری نیز دارند و از سوی دیگر فقط این تروریست‌ها می‌توانند خانواده‌های خود را از سوریه خارج کرده و به همراه خود به اوکراین ببرند.

منابع آگاه همچنین خبر دادند که پس از تشدید درگیری‌ها در مناطق مختلف اوکراین و نیاز به تقویت نیروهای چریکی، دستورات جدیدی به تروریست‌های «هیئه تحریرالشام» و گروهک «ارتش آزاد» که مورد حمایت مستقیم ترکیه است، داده شده است تا اقدام به حذب داوطلبان برای اعزام به اوکراین کنند.

به گفته این منابع، در میان تروریست‌هایی که تا کنون عازم اوکراین شده‌اند، حدود ۶۰ تن از آن‌ها متعلق به جناح «انصار التوحید» هستند که شاخه فعلی گروهک داعش در ادلب محسوب می‌شود و اکثر آن‌ها از ملیت‌های غیر سوری و خارجی هستند. این تروریست‌ها از زمانی که بعد از شکست در عراق و سوریه خود را به ادلب رسانده‌اند، همواره با جبهة النصره اختلاف ایدئولوژیک داشتند.

اسپوتنیک در پایان به نقل از منابع خود نوشت که تا لحظه تنظیم این گزارش، دفاتر جذب مزدوران برای اعزام به اوکراین در شهر ادلب و حومه آن فعالیت دارند و تروریست‌های بیشتری نیز برای این کار تمایل نشان داده‌اند.

این اولین بار نیست که اخباری از اعزام تروریست‌های سوریه به اوکراین منتشر می‌شود. در دوم آبان ماه نیز روزنامه الوطن سوریه نوشت که «ابومحمد الجولانی» سرکرده ارشد جبهه النصره اوایل ماه سپتامبر در منطقه «الشغر» در شمال شهر «جسرالشغور» در غرب ادلب با سران تروریستی که بیشتر آن‌ها چچنی، روسی و اویغوری بودند، دیدار و آن‌ها را در قالب یک «تیپ خارجی» یه اوکراین اعزام کرده است.

به نوشته الوطن سوریه، گذرگاه غیرقانونی «خربه الجوز» سوریه مهمترین گذرگاه برای رفتن به ترکیه است که سازمان اطلاعاتی ترکیه حمایت‌های لجستیکی لازم را برای انجام این ماموریت‌ها ارایه می‌کند.

منبع: روزنامه جوان

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.