از روز شنبه نمایش رادیویی «سیمین و آرزوهای خفته» نوشته آتوسا قربانی و با سردبیری مینو جبارزاده از رادیو نمایش در حال پخش است.

برش‌هایی از زندگی جلال در نمایش رادیویی «سیمین و آرزوهای خفته»

به گزارش قدس آنلاین، از روز شنبه نمایش رادیویی «سیمین و آرزوهای خفته» نوشته آتوسا قربانی و با سردبیری مینو جبارزاده از رادیو نمایش در حال پخش است.

جبارزاده نمایش رادیویی «سیمین و آرزوهای خفته» را متمرکز بر روایت زندگی جلال آل‌احمد می‌داند. او در گفت‌وگو با خبرنگار ما می‌گوید: در این نمایش شنوندگان با بخش‌هایی از زندگی شخصی و مسیر کاری جلال آل‌احمد آشنا می‌شوند. داستان از منابع پراکنده‌ای که درباره زندگی شخصی جلال آل‌احمد وجود داشت، نوشته شده است.

سردبیر نمایش رادیویی «سیمین و آرزوهای خفته» با بیان اینکه به مطالعه علاقه دارد و آشنایی کاملی با آثار جلال آل‌احمد و سیمین دانشور دارد، موضوعات هنر و فرهنگ را اولویت خود در ساخت برنامه‌های رادیویی عنوان می‌کند و می‌گوید: در رادیو شبکه‌های مختلف اقتصاد، ورزش، خانواده و... وجود دارد که هنرمندان و گروه‌های نمایش رادیویی برای هر کدام از این شبکه‌ها نمایش تولید می‌کنند که اگر گروه‌های نمایشی بخواهند خودشان نمایش‌نامه را انتخاب کنند، موضوعات فرهنگی و هنری اولویت انتخاب آن‌هاست.

جبارزاده در حال حاضر نمایش رادیویی با موضوع فردوسی شاعر حماسی کشورمان را در رادیو نمایش در دست تولید دارد.

گفتنی است نمایش رادیویی «سیمین و آرزوهای خفته» به کارگردانی محمد پورحسن و تهیه‌کنندگی ملیحه مرادی‌جعفری با هنرمندی محسن بهرامی، نگین خواجه‌نصیر، نازنین مهیمنی، علی میلانی، راضیه مومیوند، مونا صفی، کرامت رودساز، پریسا مقتدی، حمید یزدانی، فرشید صمدی‌پور، محمد مجدزاده، محمد آقامحمدی، محمدسعید سلطانی، فریبا طاهری، عباس توفیقی، محمد پورحسن و ماندانا اصلانی هر روز ساعت ۳ بامداد از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت ۲۳ همان روز تکرار آن است.

مینو جبارزاده از سال ۱۳۵۳ وارد برنامه‌ کودک رادیو شده است. او پس از دانش‌آموختگی و گذراندن دوره‌های آموزشی لازم، مشغول تدریس در دانشکده هنر و معماری تهران مرکز شد و تاکنون علاوه بر تدریس، در رادیو به عنوان کارگردان، سردبیر، بازیگر و نویسنده فعالیت دارد.

خبرنگار: مهدیه قمری

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.