مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:در راستای تحقق مصوبات سفر رییس جمهوری به استان،جمع آوری ۴۰ مدرسه کانکسی در استان آغاز شد.

جمع آوری ۴۰ مدرسه کانکسی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان آنلاین، سیدامیر شوشتری اظهار کرد: جمع‌آوری ۳۰۰ کلاس کانکسی در استان از مهمترین مصوبات سفر امسال رییس جمهوری به خراسان رضوی در حوزه تعلیم و تربیت است که تا پایان سال آینده باید به اتمام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در استان دارای دو نوع مدرسه کانکسی هستیم که شامل مدرسه کانکسی مستقل و ضمیمه می‌شود به این معنا که در مدل نخست مدرسه به صورت کانکس فعالیت دارد و در مدل دوم به دلیل کمبود کلاس در ساختمان مدرسه و یا تراکم زیاد دانش آموز، یک یا چند کلاس مدرسه در کانکس برگزار می‌شود.

وی گفت: هم اکنون در استان دارای ۶۰ مدرسه کانکسی هستیم که قرارداد جمع آوری ۴۰ مدرسه از این تعداد و جایگزینی آنها با ساختمان مدرسه بسته و در این راستا زمینها هم جانمایی شده است.

شوشتری افزود: در مجموع ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای جمع‌آوری کلاسهای کانکسی و تکمیل طرحهای نیمه کاره آموزشی خراسان رضوی در نظر گرفته شده است که تامین بخشی از آن موکول به فروش املاک مازاد آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بدون اشاره به اطلاعات و ارقام بیشتر با بیان این که بخشی از اعتبارات تامین شده است ادامه داد: در ساخت و ساز طرحهای در دستور کار از ظرفیت خیرین و نهادهای موثر کمک خواهیم گرفت.

وی تاکید کرد: کمک و همراهی شهرداری و و اداره کل شهرسازی استان در این زمینه بسیار موثر است و موجب اتمام پروژه‌ها در زمان‌بندی انجام شده می‌شود.

شوشتری: علاوه بر این یکی از مشکلات موجود ما در این مسیر کمبود زمین در بسیاری از مناطق پرتراکم حاشیه شهر مشهد است که در این زمینه به همکاری مجموعه‌های مختلف امیدواریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.