استاندار کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی پروژه قطار شهری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و گفت: قرارداد حفر ۲۳۰۰ متر تونل فاز دوم قطار شهری منعقد شده است.

ریل‌گذاری قطار شهری کرمانشاه هفته آینده آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهمن امیری‌مقدم در نشست شورای برنامه‌ریزی استان که امروز در استانداری برگزار شد به رکود چندین ساله پروژه قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس جمهور این پروژه مطرح شد و دکتر رئیسی بر تکمیل آن به شکل ویژه تاکید کردند.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌ها و تأمین مالی 1200 میلیارد تومانی که در سفر استانی رئیس جمهور صورت گرفت، هفته آینده عملیات ریل‌گذاری این پروژه مهم آغاز می‌شود و این پیگیری‌ها را تا اتمام طرح ادامه خواهیم داد.

امیری‌مقدم با اشاره تلاش فعالانه شهردار کرمانشاه و انعقاد قرارداد حفر 2300 متر تونل فاز دوم قطار شهری کرمانشاه گفت: در فاز دوم هم که از میدان آزادی تا میدان فردوسی ادامه دارد، 1800 متر تونل حفر شده و حفر 2300 متر دیگر هم به زودی آغاز و در یک قرارداد دو ساله تکمیل می‌شود.

وی برنامه‌ریزی‌های دقیقه نودی را یکی از عوامل عقب افتادگی استان دانست و افزود: قرارگرفتن طرح‌ها و پروژه‌های دارای اولویت استان در قالب برنامه هفتم توسعه کشور یکی از اولویت‌های مهم است که نیازمند مشارکت دستگاه‌ها در فرصت باقی مانده است.

امیری‌مقدم گفت: دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل گروه‌های کارشناسی، اولویت های هر حوزه در برنامه هفتم توسعه را به موقع ارائه دهند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه یک نرخ رشد هشت درصدی برای استان پیش بینی شده است که تحقق آن نیازمند یک تلاش همه جانبه است.

وی تلاش برای تحقق برنامه‌های کلان توسعه‌ای را یک اولویت دائمی دانست و گفت: متأسفانه تنها 30 درصد از برنامه ششم توسعه محقق شده و این اتفاق نباید برای برنامه هفتم رخ دهد.

امیری‌مقدم تمرکزگرایی در وزارتخانه‌ها را یکی دیگر از موانع توسعه استان ها دانست و افزود: دستگاه‌ها برای اتخاذ تصمیم گیری‌های به موقع، مناسب و اثرگذار، نیازمند اختیارات استانی هستند و وزارتخانه‌ها باید این اختیارات را واگذار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.