دهمین جلسه رسمی دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی به منظور انتخاب اعضای کمیسیون این شورا برگزار شد.

رئیس و اعضای کمیسیون شورای اسلامی خراسان رضوی انتخاب شدند

به گزارش قدس خراسان آنلاین، موسی الرضا حاجی بگلو در دهمین اجلاس رسمی دوره ششم شورای اسلامی خراسان رضوی که امروز در صحن شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد اظهار کرد: همه وظیفه داریم به عنوان نمایندگان مردم جز خدمت‌رسانی به دنبال هدف دیگری نباشیم، البته رقابت داخلی برای بهتر رساندن مطالب و خدمت‌گذاری اقدام پسندیده‌ای است، ولی سوءاستفاده کردن از اعتماد و رقابت ناسالم قطعا درست نیست و ما هم جایز نمی‌دانیم.



رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی افزود: یکی از موضوعات اساسی شورای استان انجام تعاملات در سطح ملی است و باید مدیر ملی در این جلسات حضور داشته باشند، حضور ما در کنار هم برای ارتقای جایگاه شورای استان است تا اتفاقات خوبی را رقم بزنیم، ریاست جمهوری مدیران استانی را ملزم به همکاری کردند، ایشان بر این باورند شوراها نقش کلیدی در استان‌ها می‌توانند داشته باشند و در انتخاب مدیران توانمند تاثیرگذار است.



وی ادامه داد: امروز اگر چه توفیق نمایندگی مردم را داریم، اما متاسفانه یک طرح در کمیسیون‌هایمان نداشتیم، باید با تشکیل کمیسیون‌ها در شورا ایده و طرح دریافت کنیم. باید به دنبال کارهای کارشناسی شده برویم و آنچه را که قانون اعلام کرده قاطع به آن عمل کنیم. در جلسات استانی حتما باید مدیر ملی و استانی حضور داشته باشند و پاسخ خواسته‌های به حق مردم تسریع بیشتر پیدا کند.

حاجی بگلو بیان کرد: در حوادث اخیر کشور بسیاری از افراد مدعی مردمی و انقلابی بودن خود را نشان دادند، هر چند که این حوادث تلخ بود و هشتاد شهید تقدیم امنیت کردیم از دستگاه‌های امنیتی کمال تشکر را داریم که به نحو احسن مدیریت کردند.

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: مدیران و سیاسیون که اعلام موضع رسمی نکردند و سکوت را در این روزها در پیش گرفتند به نشانه رضایت از این اوضاع است و قطعا مردم پاسخ آن‌ها را در آینده نه چندان دور خواهند داد. نمی‌شود مدیری در جمهوری اسلامی ماموریت داشته باشد، ولی در حوادث به جای کمک به وحدت با دشمن همراهی کند.

نباید از این فتنه‌ها ترسید باید از آن‌ها عبور کرد

حسین عامری، نماینده باخزر و عضو شورای اسلامی خراسان رضوی در اولین نطق پیش از دستور در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر آشوب‌هایی در جامعه اسلامی داشتیم که خوشبختانه تیر دشمن به سنگ خورد. نباید از این فتنه‌ها ترسید باید از آن‌ها عبور کرد و نقاط ضعف خود را شناخت. سرمایه ما مردم هستند دشمن سعی داشت در چند سال گذشته شهدای ما را زیر سوال ببرد. امیدواریم خدا به ما توفیق دهد در راه حق و در مسیر رهبری دفاع از آرمان‌های انقلاب گام برداریم و این تنها با خدمت‌رسانی به مردم میسر است.



نماینده باخزر و عضو شورای اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی زیادی در کشور داریم باید دست به دست هم دهیم با انتخاب مسئولان درست و به جا مسیر را هموار کنیم. در برگزاری جلسات و هم‌اندیشی‌ها استدعا دارم هر مدیر و مسئول رده بالا دعوت می‌شوند و قول‌هایی که داده می‌شود باید اجرا کند و به فراموشی نسپارد.

انقلاب اسلامی ادامه نهضت حسینی است



مومن حسینی، نماینده نیشابور نیز گفت: پیام روشن خانواده بزرگ شورایی به دشمنان نظام این است که انقلاب اسلامی ادامه نهضت حسینی است. پیام خانواده شورایی به همه دشمنان این است که این نظام به حق است، ما در ایران اسلامی هیچ جایگزین برای این نظام نداریم و نداشتیم و این مسیر تا رسیدن به، ولی حق پابرجا است.



نماینده نیشابور افزود: ما مقبولیتمان را از مردم با حضور در صندوق رای و مشروعیت را از اصول قانون اساسی گرفتیم و این مبرهن است باید به گونه‌ای عمل کنیم فردای قیامت و آیندگان یادگارهای خوبی از ما داشته باشد. فضای شورا باید به سمت اتحاد و همدلی برود، ما اگر بتوانیم همین مسیر را طی کنیم نتیجه خوبی را رقم خواهیم زد.


مشکلات استان باید اولویت‌بندی شود


احمد احدی‌زاده، نماینده جغتای و عضو دیگر شورا گفت: خراسان رضوی ظرفیت‌های بالایی دارد باید کاستی‌های آن به بحث و گفتگو گذاشته شود. مشکلات استان باید اولویت‌بندی شود و برنامه کارشناسی شده برای استان داشته باشیم که مسلما فواید آن به همه شهرستان‌ها و روستاها تسری می‌یابد.



بر اساس رای‌گیری انجام شده در این جلسه شورا، علی محمد شجاعی، رئیس کمسیون توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی، محمد ملازده، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و منابع انسانی، احسان ملک‌زاده، رئیس کمیسیون حقوقی، حسین عامریف رئیس کمیسیون زیارت و گردشگری، حسین رحمان‌نیا، رئیس کمیسیون کشاورزی، مهدی نجم‌الدین، رئیس کمیسیون صنعت، معدن و اسمعیل‌پور، رئیس کمیسیون ایثارگران انتخاب شدند.


همچنین بر اساس رای‌گیری انجام شده کمیسیون بهداشت هم به کمیسیون‌ها اضافه شد و ضمیری به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.