رئیس جمهور روسیه گفت: غرب تهاجم بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه آغاز کرد تا اقتصاد این کشور را تحت الشعاع قرار دهد، اما محاسبات غرب برای نابودی اقتصاد روسیه محقق نشد.

پوتین: جنگ اقتصادی غرب علیه روسیه شکست خورد

به گزارش قدس آنلاین، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، اقدامات غرب علیه روسیه را «جنگ اقتصادی» خواند و تأکید کرد: غرب تحریم‌های تهاجمی و بی‌سابقه‌ای را علیه روسیه به اجرا گذاشت که هدف آن از بین بردن اقتصاد ما در کوتاه مدت، سرقت ذخایر ارزی ما، سقوط پول ملی (روبل) و ایجاد تورم ویرانگر بود، اما غرب به هیچ یک از این اهداف نرسید.

بر اساس این گزارش، پوتین که در نشست ویدئو کنفرانس شورای توسعه راهبردی و پروژه‌های ملی روسیه سخنرانی می‌کرد، گفت: تهاجم بی‌سابقه‌ای علیه روسیه آغاز شد تا اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار دهد؛ اما محاسبات غرب برای نابودی اقتصاد روسیه محقق نشد.

وی تصریح کرد: روبل در سال ۲۰۲۲ به یکی از قوی‌ترین ارزهای جهان تبدیل شد، این امر از جمله به دلیل پرداخت بهای گاز به روبل محقق شد. صادرات نفت به کشورهای شریک تقریباً یک چهارم افزایش یافته است.

پوتین ادامه داد: با وجود تحریم‌ها، عرضه کالاهای اساسی روسیه به اتحادیه اروپا در ۹ ماه ۱.۵ برابر و صادرات ۴۲ درصد افزایش یافته است. روسیه روابط با شرکای خود را به سطح جدیدی خواهد رساند و تعامل با طرف‌های علاقه‌مند را گسترش خواهد داد.

رئیس جمهور روسیه همچنین تأکید کرد: روسیه باوجود فشارهای خارجی به توسعه خود ادامه خواهد داد و فقط رو به جلو حرکت خواهد کرد. روسیه در استفاده از ارزهای ملی به پیشرفت خوبی دست یافته است، سهم پرداخت‌های متقابل به روبل دو برابر شده است.

منبع: صراط نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.