رکابزن ملی پوش ایران گفت: برای نتیجه گرفتن در دوچرخه‌سواری باید هزینه کرد اما در حال حاضر حتی یک دوچرخه جدید نداریم و هر کسی هم بدون هدف برای خودش تمرین می کند.

رکابزن ملی پوش: حتی یک دوچرخه‌ جدید نداریم/ روی هوا مانده ایم

به گزارش قدس آنلاین، محمد گنج خانلو درباره بلاتکلیفی انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری و مشخص نبودن برنامه ها برای حضور در بازی‌های آسیایی و کسب سهمیه المپیک پاریس بیان کرد: مشکل همه ما دوچرخه سواران این است که فدراسیون دوچرخه‌سواری هنوز رییس ندارد و تکلیف انتخابات آن مشخص نمی شود. برنامه ریزی مشخصی هم برای آینده وجود ندارد و هر کسی بدون هیچ هدفی برای خودش تمرین می‌کند. برنامه ریزی که طبق آن به ما دوچرخه سواران بگویند که برای این هدف آماده باشید، وجود ندارد و روی هوا مانده ایم.

او ادامه داد: با آغاز سال میلادی جدید تعداد مسابقات دوچرخه سواری افزایش پیدا می کند و بهترین فرصت برای آماده شدن و کسب امتیاز است اما تیم کنتینانتال درست و حسابی نداریم و اگر هم داشته باشیم اعزامی ندارد و تنها امید ما به تیم ملی است. فکر می کنم برنامه ریزی هایی انجام داده اند اما به نظر می‌رسد که به نتیجه نهایی نرسیده اند.

گنج خانلو در پاسخ به این پرسش که ایران در بازی های کشورهای اسلامی موفق به گرفتن مدال شد اما فکر می کند در بازی های آسیایی هم بتوان مثل بازی های کشورهای اسلامی مدال گرفت؟ تاکید کرد: قطعا مدال گرفتن در بازی‌های آسیایی سخت‌تر است و برای چند کشور خیلی اهمیت دارد چون روی کسب مدال آن سرمایه‌گذاری کرده اند. نتیجه گرفتن در بازی های آسیایی، برنامه ریزی بهتری می خواهد. ما در بازی‌های کشورهای اسلامی نتیجه خوبی گرفتیم چون در اوج آمادگی بودیم اما در حال حاضر آمادگی همه دوچرخه سواران به صفر رسیده است.

قهرمان بازی های کشورهای اسلامی در پاسخ به این پرسش که پایین بودن آمادگی دوچرخه‌سواران به دلیل پایان فصل مسابقات است یا نبود اعزام؟ گفت: پایان فصل بود که تا حدودی آمادگی پایین ما را توجیه می کند اما از اینجا به بعد دیگر وقت آن است که کم کم سطح خود را بالاتر ببریم. رکابزنان در خانه بدنسازی می‌کنند در حالی که باید همه یک جا جمع شویم و زیر نظر مربی و با برنامه مشخص، تمرینات بدنسازی را انجام دهیم و در حال حاضر تیم قزاقستان در اسپانیا اردو زده است اما در ایران رکابزنان در شهر خودشان تمرین می کنند.

گنج خانلو با اشاره به در پیش بودن بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک تصریح کرد: این توقع را دارم که علاوه بر بازی های آسیایی، برنامه ریزی هم برای کسب سهمیه المپیک داشته باشیم و از لحاظ مالی حمایت شویم و به مسابقاتی که می توان سهمیه المپیک گرفت، اعزام شویم. در واقع به حال خود رها نشویم. در حال حاضر گرفتن سهمیه المپیک در بخش جاده هم بسیار سخت شده است اما فکر می‌کنم بتوانیم در رشته اومنیوم پیست کارهایی را انجام دهیم و به سهمیه برسیم.

او در مورد مشکل تجهیزات رکابزنان نیز گفت: تجهیزات ما قدیمی است و یک دوچرخه، فرمان و یا طوقه جدید نداریم و همه تجهیزات ما قدیمی است. من مدال های مهمی گرفته ام که بر اساس توانایی شخصی خودم بوده است اما هرچقدر جلوتر برویم کار سخت تر می شود. البته به این معنی نیست که من ضعیف تر می شوم بلکه رقبا پیشرفته تر می شوند و این باعث می شود که آنها قوی تر شوند. باید برای نتیجه گرفتن در دوچرخه سواری، هزینه کرد. ما حداقل امکانات مثل یک دوچرخه یا فرمان جدید نداریم.

او افزود: به عنوان کسی که نتیجه گرفته است انتظار دارم بر روی من و امثال من که نتیجه می گیریم، بیشتر سرمایه گذاری کنند هم از لحاظ مالی و هم اعزام به مسابقات. در غیر این صورت نتیجه گرفتن خیلی سخت می شود. درست است که مشکل مالی دارند اما به نظرم در این شرایط فدراسیون باید تمام تمرکز خود را روی یکی، دو نفری که نتیجه می‌گیرند، بگذارد. من الان هم می‌گویم که در رشته اومنیوم شانس کسب مدال داریم و به نظرم اگر به سمت رشته هایی بروند که ۳۰ درصد شانس مدال دارند، امکان گرفتن مدال در رشته ای که ۷۰ درصد شانس مدال دارد را هم از دست می‌دهند. البته نمی‌گویم اصلا به سراغ آن رشته ها نروند اما با توجه به شرایطی که اکنون داریم، به سراغ رشته یا رشته هایی بروند که می‌دانند شانس کسب مدال آنها خیلی بالاتر است.

گنج خانلو در مورد نیاز رکابزنان به حمایت مالی گفت: من در سالی که گذشت مدال پیست و جاده قهرمانی آسیا، مدال بازی های کشورهای اسلامی گرفتم و در تور ایران - آذربایجان نتیجه گرفتم و کاری نبود که انجام ندهم اما با این حال در وضعیت مالی من تغییر ایجاد نکرد. امیدوارم در سال آینده فکر بهتری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.