۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 836391

عضو هیات مدیره استقلال توضیحاتی را در خصوص مسائل مالی این باشگاه ارائه کرد.

مدیریت قبلی استقلال ۱۵۰ میلیارد وام گرفت

به گزارش قدس آنلاین، حجت کریمی در خصوص تساوی استقلال مقابل پرسپولیس، اظهار داشت: بازی خوبی برگزار شد اما در دقیقه آخر متاسفانه استقلال گل خورد. تعطیلات لیگ هم باعث شده تیم آنطور که باید خودش را پیدا نکند. ان‌شاالله تیم هرروز شرایط بهتری پیدا کند. استقلال می‌توانست برنده این بازی باشد. در واقع بازی را هم برده بود اما متاسفانه در دقیقه ۸۹ حریف به گل رسید.

کریمی افزود: با اینحال بچه‌ها خوب بازی کردند و زحمت‌شان را کشیدند. باید به آن‌ها خسته نباشید بگوییم. خداراشکر تیم در مسیر منسجم شدن قرار دارد. قبلا از نظر مالی در شرایطی بحرانی بود و در حال گذر از این بحران است. البته تیم‌های این دیگر هم این مشکلات را دارند.

وی در مورد صحبت‌های محمد مومنی پیرامون برداشت‌های باشگاه از درآمدهای بورسی که علاوه بر ۱۰۰ میلیارد، ۵۰ میلیارد نیز با حکم قضایی برداشت شده و باشگاه دخل و تصرفی در آن داشته، گفت: این اختلافات و مسائل را خود علی فتح الله زاده باید حل کند. برداشت از حساب بورسی یک بحث قدیمی است. مدیرعامل باشگاه خودش این مسائل را جلو می‌برد و بحثی نیست که بخواهیم به آن ورود کنیم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اینکه آیا هنوز بین استقلال و سازمان خصوصی سازی اختلاف مالی وجود دارد، عنوان کرد: نه، اختلافی وجود ندارد. فتح الله زاده این مسائل را حل کرده و هیچ مشکلی با سازمان خصوصی سازی نداریم.

کریمی در مورد اینکه محمد محبی شب گذشته اعلام کرد اختلاف با باشگاه سانتاکلارا برطرف شده که به این ترتیب به نظر می‌رسد پس از ۹۰ هزار یورو باقی‌مانده ۲۳۰ هزار یورو نیز به حساب پرتغالی‌ها نشسته، گفت: پول را باشگاه همان روزهای اول پرداخت کرده بود. حالا که خودش گفته حتما کل پول به حساب سانتاکلارا نشسته و اختلاف حل شده است. الان باید بیشتر به سمت درآمدزایی برویم. باشگاه به شدت نیاز به این مساله دارد و باید فکری به حال آن کنیم. فعلا توانستیم ۱۰۰ میلیاردی که در بانک سپرده بود را خارج کنیم تا برخی مشکلات را حل کنیم.

وی در مورد اینکه آیا ۱۰۰ میلیاردی که اخیرا به حساب باشگاه آمده وام نبوده، اظهار داشت: نه، وام نبود. پول سپرده‌ای بود که مدیریت قبلی روی آن وام گرفته بود. ما ۱۲۰ میلیارد تومان در بانک سپرده داشتیم. روی این پول ۱۰۰ میلیارد تومان وام گرفتند، ۵۰ میلیارد هم چک دادند و به این ترتیب ۱۵۰ میلیارد تومان وام گرفتند. هیات مدیره و فتح الله زاده تصمیم گرفتند این پول را برداریم و جای آن سند بگذاریم. با همکاری و پیگیری رئیس خصوصی سازی، وزیر اقتصاد و وزیر ورزش توانستیم به جای سپرده‌ای که در بانک داریم سند بگذاریم.

عضو هیات مدیره استقلال تصریح کرد: چون ۴-۳ ماه قسطش را نداده بودند ۲۰ میلیارد تومان آن رفت و حدود ۹۰ میلیارد تومان به باشگاه پرداخت کردند. الان باشگاه باید ماهیانه حدود ۱۲ میلیارد قسط بدهد. یعنی ۱۵۰ میلیارد تومان را باید برگردانیم. این سپرده برای باشگاه بوده و روی آن وام گرفته بودند.

کریمی در مورد پرداخت پول استراماچونی گفت: الان پول پرداخت مطالبات او را داریم و ان‌شاالله پرداخت می‌شود.پس از واریز ۹۰ میلیارد به حساب باشگاه، لیستی برای مشخص شدن پرداختی‌ها تهیه شد. طبق اعلام واحد مالی باشگاه در آن لیست ۵۷ میلیارد برای پرداخت پول استراماچونی در نظر گرفته شده است. بقیه پول هم صرف پرداخت مطالبات بازیکنان شد. پول استراماچونی را هم باید کامل پرداخت کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا اسپانسر باشگاه استقلال مشخص شده، عنوان کرد: پیگیر این مساله هستیم و در تلاشیم تا هرچه زودتر اسپانسر مشخص شود. فتح‌الله زاده پیگیر است و در جلسات آینده تکلیف این موضوع مشخص می‌شود. به احتمال زیاد در هفته بعد هیات مدیره جلسه‌ای خواهد داشت.

کریمی در مورد اینکه شنبه مجمع فوق العاده باشگاه استقلال با موضوع تغییرات در هیات مدیره برگزار می‌شود، گفت: بله، شنبه مجمع داریم اما در مورد این موضوع خبر ندارم و صحبتی هم نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.