سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با توسل به شب یلدا اظهارات مداخله جویانه خود درباره ایران را به بهانه شب یلدا تکرار و اذعان کرد که دولت جو بایدن سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران را ادامه خواهد داد.

پیام وزارت خارجه آمریکا به مناسبت شب یلدا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پیامی مداخله جویانه به بهانه شب یلدا گفت: یلدا زمانی برای جشن گرفتن در خانه با عزیزان است زیرا طولانی ترین شب سال جای خود را به نور می دهد که پیروزی نمادین خوبی بر شر نیز توصیف می شود.

وی با ژست حقوق بشری و به اصطلاح دلسوزی برای مردم ایران مدعی شد: امشب در بسیاری از خانواده‌ها جای عزیزانشان خالی است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم حمایت از ناآرامی های ایران مدعی شد: به گفته سازمان‌های معتبر حقوق بشر، مقامات ایرانی از سه ماه پیش که اعتراضات مسالمت‌آمیز آغاز ش،٫ صدها معترض از جمله ده‌ها کودک را کشته‌اند و بیش از ۱۸۰۰۰ نفر را دستگیر کرده‌اند.

وی با تکرار ادعاهای واشنگتن درباره مسایل داخلی ایران ادعا کرد: ایران از اعدام، بازداشت خودسرانه، ناپدید کردن اجباری و خشونت برای سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز مردم ایران استفاده کرده است و به نظر می‌رسد مقامات جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی برای خاموش کردن مخالفان رویگردان نیستند.

این مقام دولت بایدن بدون کوچکترین اشاره ای به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران مدعی شد: امشب در شب یلدا با مردم ایران همدلی می کنیم و بر تعهد خود به مردم ایران تاکید می کنیم.

وی با اذعان به تداوم سیاست فشار حداکثری دولت بایدن در حالیکه که خود بارها به شکست آن اعتراف کرده بود، ادعا کرد: آمریکا به مقابله با نقض حقوق بشر از سوی مقامات ایرانی ادامه خواهد داد و عاملان خشونت علیه مردم این کشور را مورد بازخواست قرار خواهد داد. این بازخواست از طریق اقدامات یکجانبه و چندجانبه، همراه با متحدان و شرکای آمریکا انجام می شود.

ند پرایس مدعی شد: جهان نظاره‌گر ایران است و ما بار دیگر از این فرصت استفاده می‌کنیم و از مقامات ایران می‌خواهیم که به جای سرکوب خشونت‌آمیز مردم، به حرف‌های آنها گوش دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.