رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: بیش از ۹۰ درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی است.

بیش از ۹۰ درصد مصرف آب استان اردبیل در بخش کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین علی حیدری ۳۰ اذر در جلسه بررسی اکوسسیتم نوآوری و فناوری صنعت آب استان و نقش ایجاد کارخوانه نوآوری در این حوزه تصریح کرد: بر اساس الگو و استاندارد کشت در شبکه ۷۰ هزار هکتاری مغان دو برابر بیشتر از سایر شبکه‌های آبیاری آب مصرف می‌شود که نیازمند ورود فناورانه جهت حل این چالش هستیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع پرتی آب یکی از عواملی است که به کمبود آب دامن می زند گفت: در برخی از مناطق به صورت خوش بینانه ۳۰ درصد پرت و نشت آب به زمین را داریم که به با کمک فناوران این مقدار باید کاهش یابد.

این مسئول گفت: کارخانه نوآوری آب در استان اردبیل بستری برای شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان به منظور حل مشکلات و نیازهای حوزه آب خواهد بود.

حیدری تبدیل ایده به محصول را یکی از اهداف مهم در راه اندازی کارخانه نوآوری آب عنوان کرد و افزود: بستر سازی و حمایت از افراد خلاق، مراکز رشد و شرکت‌های فناور و دانش بنیان جهت پاسخ به نیازهای بخش آب از مواردی است که به دنبال آن هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اعلام حمایت کامل از شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: شرکت‌هایی که بتوانند خلاهای بخش آب را پر کنند مورد استقبال و حمایت شرکت آب منطقه‎ای اردبیل قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر لزوم ارتقا جایگاه فناوری در توزیع آب گفت: رعایت الگوی کشت نیازمند آموزش، تامین زیرساخت و توانمندسازی مردم است.

حیدری ادامه داد: استقرار بانک اطلاعات جامع مشترکین، ارتقا ظرفیت‌های سامانه‌ای و نرم‌افزاری در عقدقرارداد و تقسیم آب از سایر نیازهای بخش آب استان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.