مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از تردد ۹۱ هزار دستگاه خودرو در حوزه واردات و صادرات از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

تردد ۹۱ هزار دستگاه خودرو در حوزه واردات و صادرات

به گزارش قدس آنلاین کلیم‌اله وثوقی ۳۰ آذر به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو از پایانه مرزی بیله سوار تردد می‌کنند که از ابتدای سال جاری یک میلیون تن کالا ازین پایانه جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به تردد ۹۱ هزار دستگاه خودرو در حوزه واردات و صادرات اشاره و از افزایش ۳۳ درصدی آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی همچنین با اشاره به حوزه مسافر، ادامه داد: یک میلیون مسافراز ابتدای سال جاری تاکنون جابجا شده است به طوری که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۰ درصدی هستیم.

به گفته وثوقی در حوزه حمل و نقل مسافر ۵۴ شرکت با همراهی ۲۱۰ راننده و یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه ناوگان سواری، اتوبوس و مینی‌بوس خدمت رسانی می کنند به طوری که عمر ناوگان در بخش سواری واتوبوس ۱۳ سال و مینی‌بوس بالای ۳۰ سال می باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل مسافر قرار است پنج هزار دستگاه خودروی خارجی وارد کشور شود به طوری که بخشی از آن با ورود به ناوگان حمل و نقل مسافر می‌تواند باعث کاهش مشکلات این حوزه شود.

وی با بیان اینکه در ۸ ماه امسال ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا در استان اردبیل اردبیل جابجا شده است، خاطرنشان کرد: در حوزه حمل و نقل کالا و بار بیش از هشت هزار دستگاه با همراهی ۱۲ هزار راننده فعالیت می‌کنند که به دلیل عمر بالای ناوگان حمل و نقل کالا و بار، تلاش بر این است تا نوسازی در این حوزه انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه با اشاره به ترخیص هفت هزار دستگاه خودروی زیر سه سال در کشور اظهار کرد: امیدواریم سهم استان اردبیل از توزیع این خودروهای سنگین مناسب بوده و بتوانیم عمر ناوگان را که هم اکنون ۲۳ سال است، به کمتر از ۱۰ سال کاهش دهیم.

وثوقی در ادامه با اشاره به نقاط حادثه خیز در استان گفت: در ۲۳ نقطه حادثه‌خیز استان ۹۵ اکیپ راهداری تا ۱۵ فروردین سال آینده مستقر خواهند شد تا ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری با همراهی ۴۰۰ پرسنل به هموطنان ارائه خدمات کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در ادامه همچنین با اشاره به راه اندازی نمایندگی اداره کل راهداری در شهرستان اصلاندوز گفت: قرار بر این بود تا از سوی شهرستان مکانی در اختیار راهداری قرار بگیرد ولی تاکنون چنین اتفاقی از سوی شهرستان نیفتاده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.