با رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای احتمال حضور استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قوت گرفت تا ممنوعیت ایجاد شده برای دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران فعلاً برداشته شود تا آن‌ها پس از دوری یک دوره‌ای بار دیگر امیدوار به حضور در این رقابت‌ها شوند.

استقلال و پرسپولیس ای اف‌ سی را چگونه قانع می‌کنند؟/ شلخته‌های مالی نرفته برمی‌گردند

با رفع تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای احتمال حضور استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قوت گرفت تا ممنوعیت ایجاد شده برای دو باشگاه بزرگ فوتبال ایران فعلاً برداشته شود تا آن‌ها پس از دوری یک دوره‌ای بار دیگر امیدوار به حضور در این رقابت‌ها شوند.
اما همچنان یک چالش بزرگ برای هواداران دو تیم باقی مانده است که آیا این محدودیت به صورت کلی برطرف خواهد شد یا همچنان دو تیم زیر سایه حذف از آسیا باقی خواهند ماند؟
مدیران فدراسیون فوتبال با اطمینان خاطر کامل در این باره می‌گویند کنفدراسیون فوتبال آسیا نیازمند اطلاعات مستند و واقعی است، به همین دلیل در دوره جدید بدون تعارف با متقاضیان دریافت مجوز حرفه ای رفتار خواهند کرد.
زارعی که در حال حاضر به صورت انفرادی متولی بررسی اسناد و مدارک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌های متقاضی دریافت این مجوز است در تازه ترین اظهارنظر خود آورده است: «بایستی به دقت و با حساسیت فراوان مدارک ارسالی روی سایت بارگذاری شود تا مستندات با واقعیت همخوانی داشته باشد که استرسی بابت بررسی آن‌ها وجود نداشته باشد».
جالب اینکه همین حالا عمده مشکل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه های متقاضی بی نظمی مالی و شلختگی در تسویه حساب با بازیکنان داخلی و خارجی است. به شکلی که تنها دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در مقطع کنونی دارای پرونده‌های مالی باز هستند.حال چگونه قرار است با این وضعیت مدارک این باشگاه‌ها برای دریافت تأییدیه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود؟
موضوع مهم دیگری که برای باشگاه های متقاضی از جمله دو باشگاه بزرگ پایتخت وجود دارد، موضوع مالکیت ورزشگاه اختصاصی است که در حال حاضر هیچ نقطه امیدوارکننده‌ای در این راستا وجود ندارد.
این بحران وقتی ترسناک تر می‌شود که عضو سابق کمیته صدور مجوز حرفه ای معتقد است شاید کمیته صدور مجوز حرفه‌ای رفع تعلیق شده باشد، اما این به این معنا نیست که مشکل استقلال و پرسپولیس یا سایر باشگاه‌ها برای دریافت مجوز حل شده باشد؛ چون از نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا مدرک و مستندات حرف نخست را می‌زند نه وعده و شعارهای تبلیغاتی مبنی بر حل مشکل! کاظم اولیایی با اشاره به اینکه ای‌اف‌سی برای بررسی مدارک و مستندات ارسالی قطعاً راستی آزمایی خواهد کرد، توضیح داد: بایستی به گونه‌ای رفتار شود که دوباره همان چالش قبلی تکرار نشود؛ چون در این صورت کار برای فدراسیون فوتبال دشوارتر از هر زمانی خواهد شد!
طبیعتاً اگر فدراسیون مهدی تاج و همکاران او بخواهند با همان سیاست قبلی و سندسازی به دنبال رفع مشکل باشند، باید منتظر رأی سخت‌گیرانه‌تر کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم، اگر هم شرایط با سخت‌گیری داخلی انجام شود، کار برای مدیران باشگاه‌ها بسیار سخت خواهد شد؛ چون آن‌ها باید در کنار پرداخت مطالبات داخلی و خارجی و حل مشکل استادیوم اختصاصی همه شاخصه‌های مدنظر کنفدراسیون فوتبال را برآورده کنند تا بتوانند مثل سپاهان و فولاد مجوز حرفه ای سازی را از کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کنند و کابوس دریافت مجوز به شکل جدی برای آن‌ها برطرف شود.

خبرنگار: سینا حسینی

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.