نماینده مردم تربیت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: ارجاع افزایش نرخ ارز به اغتشاشات و خارج از کشور نوعی فرار رو به جلو بوده و ما نیازمند تئوری و راهبرد درست در این مسیر هستیم.

 ارجاع افزایش نرخ ارز به اغتشاشات فرار رو به جلو است

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت بیان کرد: متاسفانه رئیس بانک مرکزی هیچ اعتقادی به حفظ ارزش پول ملی ندارد. رئیس کل بانک مرکزی نرخ ارز را تابعی از نرخ تورم می‌داند و معتقد است که هرگاه که نرخ تورم بالا می‌رود به همان میزان نرخ ارز افزایش پیدا کند. متاسفانه حفظ ارزش پول ملی مورد توجه نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی نیز گزارشی ارائه کرد که دقیقا بر همین مسیر غلط تاکید کرد و کمیسیون اقتصادی هم در طرح بانک مرکزی و هم در گزارشی که امروز ارائه کرد کاملا نشان داد که اعتقادی به وظیفه بانک مرکزی در حفظ ارزش پول ملی ندارد. بانک مرکزی معتقد است وقتی تورم ۵۰ درصد است قیمت ارز هم باید ۵۰ درصد افزایش یابد. در تیم اقتصادی دولت نرخ ارز را تابع تورم می‌دانند. وزیر صنعت، معدن و تجارت هم افزایش قیمت خودرو را متاثر از نرخ ارز تلقی می‌کند. این نگاه غلط در تیم اقتصادی دولت وجود دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما صرفا آقای همتی را در بانک مرکزی عوض کردیم اما همچنان سیاست‌های بانک مرکزی همان‌هایی است که در دولت آقای روحانی دنبال می‌شد.

زنگنه گفت: ارز نیمایی ضربه بزرگی به صادرات وارد کرد. کسانی که از استقلال بانک مرکزی صحبت می‌کنند بدانند زمانی که رئیس بانک مرکزی تئوری و راهبرد درستی نداشته باشد و فردی کارآمد نباشد به نتیجه نخواهیم رسید. افزایش نرخ ارز را به اغتشاشات و خارج از کشور ارجاع ندهید چرا که این فرار رو به جلو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.