پیشکسوت صنعت هواشناسی از بارندگی در یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: در اواسط بهمن ماه هم باید منتظر موج سرما در ایران باشیم.

پروفسور حسین اردکانی: یکشنبه هفته آینده منتظر بارندگی باشیم

پروفسور حسین اردکانی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، ضمن بیان اینکه از یکشنبه هفته آینده شاهد بارندگی خواهیم بود، ابراز کرد: این سیستم بارشی از دریای احمر شکل می‌گیرد و از روی عربستان به سمت خوزستان حرکت می‌کند و از سمت خوزستان، دیگر نقاط ایران را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد، به طوری که بارندگی نسبتا خوبی در مرکز، جنوب غرب و تاحدودی شمال شرق را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه البته در هفته جاری هم در بخش‌های جنوب کشور بارندگی خواهیم داشت، تصریح کرد: میزان بارندگی در زمستان، کم بارشی در ایام پاییز را تاحدودی جبران خواهد کرد؛ اما در بهار سال آینده اوضاع بهتری را تجربه می‌کنیم و سال آبی تا حدودی نرمالی را سپری خواهیم کرد.

این پیشکسوت صنعت هواشناسی با تاکید بر اینکه این بارش‌ها مقداری کم بارشی، این مدت را جبران می‌کند، اضافه کرد: البته پیش‌بینی شده که هوای سردی را در اواسط بهمن ماه در ایران شاهد باشیم.

اردکانی افزود: مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که همیشه از 6 تا 14 بهمن ماه،(به طور کلی در ایران این بازه زمانی ششم تا چهاردهم بهمن ماه به سیستم 4-4 شهرت دارد که از 6 روز به پایان چله بزرگ تا 4 روز ابتدای چله کوچک را شامل می‌شود)ناهنجاری هواشناسی در ایران دیده می‌شود که 80 درصد با موج برف و سرما همراه است و 20 درصد با موج گرما.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری هم در این بازه زمانی شاهد موجی سرد و بارشی خواهیم بود که البته می‌توان یک تا دو روز این دوره را کم و یا زیاد کرد.

این پیشکسوت صنعت هواشناسی ابراز کرد: این موج سرما بیشتر مناطق ایران را تا اندازه‌ای تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خبرنگار: فرزانه زراعتی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.