مدیر جهاد کشاورزی میامی گفت: ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم دیم در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کشت شد.

کشت گندم در بیش از ۱۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی میامی انجام شد

به گزارش قدس آنلاین محمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت ۱۸ تن و ۴۵۰ کیلوگرم گندم آبی و ۱۲ تن و ۹۶۰ کیلوگرم گندم دیم از ۱۶.۸ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی میامی برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت جو و چغندرقند نیز در شهرستان میامی انجام شد، ابراز داشت: سه هزار و ۲۰ هکتار جو آبی و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار جو دیم در مزارع میامی کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی ادامه داد: برداشت ۱۰ هزار و ۵۷۰ تن جو آبی و پنج هزار و ۵۱۲ تن جو دیم در پایان سال زراعی از زمین‌های کشاورزی این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

حسینی از کشت یکهزار و ۹۰۵ هکتار چغندر قند خبر داد و گفت: تولید هشت هزار و ۵۷۲ تن چغندر قند از مزارع کشاورزی شهرستان میامی برآورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۸ درصد از جمعیت میامی در روستاها سکونت دارند، افزود: بیشترین درصد اشتغال مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی و دامپروی است.

به گفته وی، تولیدات سالانه محصولات کشاورزی زراعی و باغی شهرستان میامی حدود ۳۲۰ هزار تن برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، جهاد کشاورزی میامی سه مرکز حومه، فرومد و کالپوش را زیر پوشش دارد و ۹۰ درصد از سطح زیر کشت آفتابگردان، کُلزا و چغندرقند استان سمنان در این شهرستان است.

شهرستان میامی با حدود هشت هزار بهره‌‍‌بردار بخش کشاورزی و دامپروری در شرق استان سمنان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.