وقوع ۲ انفجار و همچنین درگیری امروز میان نیروهای امنیتی و عناصر تروریستی در ایالت بلوچستان واقع در جنوب غرب پاکستان جان ۷ نظامی را گرفت و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند. 

انفجار تروریستی در بلوچستان پاکستان با ۷ کشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، انفجار بمب در منطقه «کاهان» واقع در ایالت بلوچستان خودروی حامل نیروهای ارتش را هدف قرار داد که طی آن پنج نفر از نیروهای سپاه مرزی از جمله یک افسر ارشد کشته و شش نفر دیگر نیز زخمی شدند.

انفجار دیگری امروز در کویته مرکز ایالت بلوچستان به وقوع پیوست که یک کشته و منجر و ۱۵ نزخمی برجای گذاشت. سروزیر ایالت بلوچستان پاکستان طی پیامی این اقدام تروریستی را بشدت محکوم کرد.

در همین حال روابط عمومی ارتش پاکستان از عملیات نیروهای امنیتی در حوالی منطقه «ژوب» در استان بلوچستان خبر داد که هدف آن جلوگیری از نفوذ عناصر تروریستی از قلمروی افغانستان به داخل پاکستان عنوان شد.

درپی تبادل آتش میان نیروهای امنیتی و مهاجمان یک نظامی پاکستان کشته و یک تروریست نیز به هلاکت رسید.

دایره مبارزه با تروریسم در ایالت خیبرپختونخوا واقع در شمال غرب پاکستان نیز امروز اعلام کرد که طرح تروریست‌ها برای یک خرابکاری بزرگ در «نوشهره» شناسایی و خنثی شد در پی یک عملیات ضربتی ۴ تروریست کشته شدند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت انفجار در کویته و حمله به نیروهای ارتش در بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته است. در گذشته گروه‌های تروریستی تجزیه طلب از جمله ارتش آزادیخواه بلوچ مسوولیت حملات علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان پاکستان را برعهده گرفته‌اند.

همچنین عملیات تروریستی روز جمعه توسط یک مهاجم انتحاری در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت. گروه تحریک طالبان پاکستان مسوولیت این اقدام را برعهده گرفت.

انفجار انتحاری در پایتخت پاکستان درحالی صورت می‌گیرد که اقدامات تروریستی در مناطق مختلف این کشور پس از تهدید گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان به ازسرگیری حملات، افزایش نگران کننده‌ای داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.