مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که برای بهبود روابط با ایران و تنظیم دوباره این روابط بر مبنای اعتماد به تهران سفر کند.

گروسی: حقوق بشر ایران در حوزه وظایفم نیست/امیدوارم به تهران سفر کنم

به گزارش قدس آنلاین، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با کریستین امانپور خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان اظهار داشت: امیدوارم که بتوانم به ایران سفر کنم و رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد را که در این برهه زمانی در حال تزلزل است، دوباره تنظیم کنم.

وی در این مصاحبه که بیشتر به موضوع تعیین نقاط امن هسته‌ای در اوکراین به دلیل جنگ با روسیه اختصاص داشت برای توجیه این‌که چرا نهایی کردن این مساله چندین ماه زمان برده است به موضوع هسته‌ای ایران اشاره کرد وگفت: همان‌طور که خود شما سال‌هاست این موضوع را دنبال می‌کنید، این گونه مسائل به‌ویژه باتوجه به پیش زمینه‌های سیاسی زمان‌بر بوده و مدام در حال تغییر است.

وی ادامه داد: در اینجا، مساله جلوگیری از اشاعه تسلیحات هسته‌ای و اطمینان حاصل کردن از صلح‌آمیز باقی ماندن برنامه هسته‌ای ایران است. به‌طور قطع، وقتی شما این موضوع را با موضوعات دیگر همچون حقوق بشر در ایران مقایسه می‌کنید که البته در حوزه وظایف من نیست، ما نیز نگرانی‌هایی داریم؛ چراکه ممکن است علیه راه‌حل‌های سیاسی ما عمل کند.

مدیرکل آژانس اتمی افزود: انتظار من این است که شاهد تعاملات بیشتر ایران با آژانس باشم. این روابط در ماه‌های اخیر دشواری‌هایی داشته است و ما پاسخ‌های مورد نظر خود را از ایران دریافت نکرده‌ایم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که بتواند برای تنظیم دوباره روابط مبتنی بر اعتماد با ایران به این کشور سفر کند.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.