مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: رشد جمعیت در منطقه سیستان در حال کاهش است و با توجه به مشکلات مردم در پنج شهرستان این منطقه نیاز است تا برای حوزه سیستان برنامه‌ریزی خاصی صورت گیرد.

رشد جمعیت در منطقه سیستان در حال کاهش است

به گزارش قدس آنلاین، در مراسمی با حضور مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان در محل فرمانداری شهرستان نیمروز رئیس جدید ثبت احوال شهرستان نیمروز معرفی شد.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان در این مراسم، اظهار داشت: ثبت احوال به عنوان مرجع هویت و شناسایی افراد است و انجام پروژه سببی و نسبی و اتصال مشخصات هویتی تمامی افراد خانواده به یکدیگر، کمک شایانی به اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های دولت الکترونیک و تایید هویت افراد در فضای مجازی خواهد نمود و تلاش شده تا در آینده نزدیک بتوان خدمات را به صورت غیرحضوری ارائه کرد.

رضا راحت دهمرده گفت: طرح آزمایشی سرشماری سال 1405 آغاز شده و مبنای آن استفاده از اطلاعات پایگاه سازمان ثبت احوال کشور است که تمامی افراد باید اطلاعات نشانی خود را در سایت سهیم و یا ncr.ir به ثبت برسانند.

وی گفت: رشد جمعیت در منطقه سیستان در حال کاهش است و با توجه به مشکلات مردم در پنج شهرستان این منطقه شامل زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز نیاز است تا برای حوزه سیستان برنامه‌ریزی خاصی صورت گیرد.

راحت دهمرده با اشاره به مشکلات فاقدین شناسنامه در استان بیان کرد: متاسفانه در استان افراد به دلیل عدم اطلاع از قوانین و مقررات و به دلیل سکونت طولانی در مناطق مرزی ایران سعی می‌کنند به هر طریق به اسناد ایرانی دست پیدا کنند که این امر امکانپذیر نیست.

وی افزود: ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در استان به صورت شرعی صورت می‌گیرد و مشکلات بسیاری برای خود و فرندانشان ایجاد می‌کند و طبق قانون این گونه ازدواج‌ها باید به صورت رسمی از طریق استانداری به ثبت برسد تا بتوانند از خدمات اجتماعی بهره‌مند شوند.

راهداری، فرماندار شهرستان نیمروز نیز اظهار داشت: کارکنان ثبت احوال به دلیل ارتباط با اقشار مختلف جامعه صبر و شکیبایی بسیاری را در ارائه خدمات خود می‌طلبد تا بتوانند به بهترین نحو به مراجعین خود خدمات‌رسانی کنند.

وی گفت: بررسی پرونده‌های فاقدین شناسنامه با حساسیت و دقت در دست بررسی است و با تجمیع نظرات دستگاه‌ها، سعی شده در کمترین زمان پرونده‌های فاقدین ورقه تعیین تکلیف و مشکلات مردم برطرف شود.

فرماندار شهرستان نیمروز گفت: ثبت احوال وظیفه خطیری را عهده‌دار است، زیرا پاسدار هویت ملی و ایرانی است و در صورت عدم توجه ممکن است فردی خارجی به سند ایرانی دست یابد و با نفوذ در جامعه مشکلات بسیاری را برای کشور ایجاد نماید و باید با حساسیت این امر صورت گیرد.

در پایان جلسه از زحمات واحدی‌نیا رئیس سابق ثبت احوال نیمروز در مدت خدمت 30 ساله در ثبت احوال استان تقدیر شد و به افتخار بازنشستگی نائل آمد و مرتضی قاسم‌زاده به عنوان رئیس جدید ثبت احوال شهرستان نیمروز معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.