موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا با حضور رئیس سازمان توسعه تجارت کشورمان و وزیر تجارت اورآسیا امضا شد.

موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا امضا شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا پیمان‌پاک امروز در مراسم امضای موافقت‌نامه تجارت ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، اظهار کرد: در چند ماه اخیر ارتباطات ایران و روسیه نزدیک‌تر شده و هیأت‌های تجاری بیشتری بین دو کشور سفر کرده‌اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: مسئله مهم، علاقه‌مندی به ارتباط و همکاری با بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی میان دو کشور بود که ناشی از شناخت و معرفی توانمندی‌های مختلف کشورها است.

وی افزود: امضای موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اورآسیا می‌تواند باعث توسعه روابط اقتصادی و تجاری شده و این روابط تسهیل شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه آمادگی کامل داریم تا در کنار موافقت‌نامه مذکور کارگروه مشترک تشکیل دهیم، ابراز کرد: البته فعالیت‌های مالی خوبی تاکنون انجام شده و اقدامات لجستیکی نیز در دستور کار است.

پیمان‌پاک ادامه داد: همچنین آمادگی داریم تا با همکاری در بخش‌های کشاورزی در خصوص امنیت قضایی اقدام کنیم.

در ادامه این مراسم آندری اسلپنو وزیر تجارت اورآسیا با اشاره به افزایش ارتباطات در همکاری ایران با اتحادیه اورآسیا گفت: موافقت‌نامه تجارت در گام اول به صورت موقت امضا شد که بسیار مسیر را برای امروز هموار ساخت.

وی بیان کرد: برخلاف اعمال تحریم‌های خارجی علیه ایران و روسیه، سطح‌ همکاری‌های دو کشور افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر تجارت اورآسیا افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران و اورآسیا به گسترش همکاری‌های آینده کمک می‌کند و برنامه‌های دیگری در زمینه مالی، کشاورزی، حمل و نقل وجود دارد که با حمایت‌های سیاسی کشورها به نتیجه خواهد رسید.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.