استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع مولد سازی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی باید در دانشگاه فردوسی مشهد پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی: موضوع مولدسازی باید در دانشگاه فردوسی مشهد پیگیری شود

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری عصر پنجشنبه و در دومین نشست از دوره پنجم هیات امنای دانشگاه های فردوسی مشهد و صنعتی قوچان اظهار کرد: اکنون دانشگاه فردوسی مشهد دارای زمین های بسیاری است که از برخی از آنها هنوز استفاده نشده است و در عین حال این دانشگاه نیازهای بسیاری هم دارد، باید شرایط کارآمد سازی در این دانشگاه پیگیری شود و با مولد سازی ظرفیت مناسبی برای فعالیت های این دانشگاه ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: ارزش ملک‌های این استان در بخش دولتی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که با تبدیل بخشی از آن و فراهم کردن شرایط مولدسازی می‌توان تمام طرحهای عمرانی در خراسان رضوی را به سرانجام رساند.

وی خاطر نشان کرد: باید طرح های توسعه ای این دانشگاه با داشتن ۲۵ هزار دانشجو به گونه‌ای پیگیری شود تا به هدف نهایی و زیربنایی که همان پرورش انسان کامل است، منتهی شود.

نظری در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: ویژگی دانشگاه فردوسی مشهد قرار گرفتن در کنار بارگاه منور رضوی است و باید از این مزیت برای حل مسائل دانشگاه بهره برد تا در نهایت دانشجویی که از این دانشگاه فراغ التحصیل می شود دارای قدرت اعتقادی قوی باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پرورش دانشجویان باید در بستر آموزش انجام شود، بیان کرد: نمی توانیم موضوع پرورش را از آموزش جدا کنیم، اکنون آنقدری که به موضوع آموزش در دانشگاه ها تاکید شده به پرورش توجه ای نشده است.

وی با اشاره به لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت ادامه داد: دانشگاه فردوسی مشهد می تواند در منطقه بادخیز خواف که یکی از نقاط ویژه در سطح جهان است، تولید انرژی پاک و پایدار را ایجاد کند و به تولید ۱۰ هزار مگاوات برق دست یابد که در توسعه مورد نیاز صنایع تاثیر گذار است.

نظری گفت: باید زنجیره تولید در صنایع اصلی همچون تولید ورق های فولادی را انجام داد و از خام فروشی دوری کنیم. برای دستیابی به این هدف نیاز به ایجاد علاقه مندی و کشش افراد از درون مجموعه دانشگاه است.

استاندار خراسان رضوی همچنین در محل برگزاری آزمون ورود به دانشگاه های سراسر کشور در محل حوزه امتحانی دانشگاه فردوسی مشهد حضور پیدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.