۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۲
کد خبر: 845253

عزت‌الله ضرغامی روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت از طرح وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای لغو روادید با ۵۰ کشور جهان خبر داد.

هدف‌گذاری حذف روادید با ۵۰ کشور

این عضو کابینه با اشاره به اینکه پیش‌تر پیشنهاد لغو روادید با روسیه در هیئت دولت با مخالفت و حساسیت‌هایی مواجه شد، گفت: ازاین‌رو ما این بار به‌صورت جمعی اقدام می‌کنیم و کشورهای جهان را به پنج گروه تقسیم‌بندی کرده‌ایم و بر مبنای مزیت‌ها و ظرفیت‌ها درزمینه جذب گردشگر در نظر داریم یک فهرست از ۵۰ کشور را برای لغو روادید حتی به‌صورت یک‌طرفه به‌صورت جمعی پیشنهاد بدهیم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به مزیت‌های این اقدام و تجربه مثبت دیگر کشورها در این زمینه از جمله امارات و ترکیه در همسایگی ایران، خاطرنشان کرد: سخت‌گیری که ما داریم سبب شده با توجه به مسائل خاص در کشور مانند اغتشاشات در ماه‌های اخیر، مشکلات اینترنت و مسئله جاسوسی و سایر مسائل، در موضوع جذب گردشگر با مشکل مواجه شویم؛ بنابراین پیشنهاد ما در مورد تعدادی از کشورها و توجیهات و توضیحاتمان برای لغو روادید یک‌طرفه ارائه‌شده و اگر آماده شود به دولت می‌آوریم.
وی ادامه داد: کشورهای همسایه و اسلامی و کشورهایی که به لحاظ اقتصادی وضع مالی خوبی دارند یا در حال رشد هستند، جزو این پنج گروه هستند. ضرغامی تصریح کرد: به‌هرحال برای گردشگری و جذب گردشگر باید اقدام کرد و اگر بخواهیم با قوانین عادی عمل کنیم این صنعت ما رونق نمی‌گیرد.
ضرغامی گفت: به‌عنوان‌مثال وقتی عده‌ای که تعدادشان هم زیاد است برای دیدن یک کنسرت از کشور خارج می‌شوند و به کشورهای همسایه می‌روند، اگر داخل کشور با ضوابطی که داریم کنسرت‌های خوبی باشد، خیلی از این افراد به خارج نمی‌روند.
وی درباره تفاوت‌های ساختاری کنسرت‌های خارج از کشور و عدم امکان برگزاری آن‌ها در داخل هم گفت: من معتقدم توانایی ما در موسیقی و کنسرت‌های هنری آن‌قدر خوب است که می‌تواند با نمونه‌های خارجی رقابت کند. البته یک‌وقت کسی می‌خواهد برود و یک خواننده خاص را ببیند، اما همه این‌طور نیستند و یک فضای باز و شاد که اجازه دهد خانواده‌ها از موسیقی استفاده کنند با استقبال مواجه می‌شود، اما وقتی فضا بسته است کاری نمی‌شود کرد. مثلاً ما سال قبل در نوروز برای آقای سالار عقیلی کنسرت گذاشتیم و ۲۰ هزار نفر در ارگ بم آن را دیدند.
این عضو کابینه تصریح کرد: ما باید فضا را بازکنیم و این‌قدر به مردم سخت‌گیری نکنیم، البته در چارچوب شرع و دستورات الهی تا در همه زمینه‌ها حتی در گردشگری داخلی موفق شویم.

خبرنگار: خلیل‌خانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.