مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: متقاضیان ایرانی بدون هویت که دارای مدارک متقن هستند پس از سیر مراحل قانونی شناسنامه‌دار می‌شوند.

متقاضیان ایرانی بدون هویت شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین مجتبی فاطمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام اینکه رویکرد دولت سیزدهم ارائه خدمات مطلوب به مردم است، اظهار کرد: افراد ایرانی‌الاصل فاقد هویت سجلی هستند با ارائه مدارک لازم، متقن و پس از استعلام از مراجع ذی‌صلاح دارای شناسنامه خواهند شد.

وی افزود: اداره‌کل ثبت احوال مازندران برای تمام متقاضیانی که دارای پدر خارجی و از اتباع غیر ایرانی بوده و سالیان متمادی برای گرفتن شناسنامه چشم انتظار بودند در اجرای قانون اصلاح ماده واحده ( تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی و مردان خارجی مصوب سال۱۳۹۸) در حال صدور شناسنامه است.

متقاضیان ایرانی بدون هویت شناسنامه‌دار می‌شوند

فاطمی تصریح کرد: اداره‌کل ثبت احوال مازندران در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۳۷ سند هویتی برای افرادی که دارای مادر ایرانی و پدر خارجی بوده‌اند شناسنامه صادر کرد که از این تعداد سهم خانم‌ها ۲۱۴ جلد و سهم آقایان ۲۲۳ جلد شناسنامه بوده است.

فاطمی با اشاره به اینکه تا پایان دی‌ماه سال جاری، تعداد۸۹۷ سند هویتی برای این افراد صادر شد که سهم خانم‌ها ۴۰۷ جلد و سهم آقایان ۴۹۰ جلد شناسنامه بود، گفت: در استان مازندران از زمان شروع طرح تاکنون تعداد ۱۳۳۴ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و پدران خارجی صادر شده است.

وی افزود: زنان ایرانی که در زوجیت همسر غیر ایرانی بوده و دارای مدارکی از جمله پروانه اقامت، کارت وغیره هستند می‌توانند با مراجعه به واحد امور اتباع خارجی استانداری مدارک لازم را ارائه دهند تا پس از سیر مراحل قانونی نسبت به صدور شناسنامه اقدام کنند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران با بیان اینکه در استان برای ۸ "نوه" از افرادی که فاقد شناسنامه بودند هم اسناد هویتی صادر شد، خاطرنشان کرد: بعضاً متقاضیان شناسنامه ماده واحده حاشیه نشین و دارای فقر اقتصادی بودند.

متقاضیان ایرانی بدون هویت شناسنامه‌دار می‌شوند

این مسئول با تاکید براینکه ارائه خدمت به متقاضیان کم درآمدی که به این اداره کل مراجعه می‌کنند باید به بهترین شکل صورت پذیرد، اظهار کرد: با کارمندی که در ارائه خدمات به هر قشری کوتاهی کند برخورد می‌شود.

فاطمی با اشاره به اینکه ثبت احوال مازندران برای ارائه خدمات مطلوب به مناطق محروم، حاشیه نشین و کم برخوردار می‌رود تا به متقاضیان هویت قانونی دهد، گفت: تاکنون ساکنین مناطق حاشیه‌نشین شهرهای استان به ویژه محله آذربایجانی‌ها، نوبنیاد، غفاری و اسلام آباد از خدمات ویژه ثبت احوال مازندران بهره‌مند شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.