با وجود اینکه فرودگاه بین المللی اهواز از فرودگاههای قدیمی کشور است به دلیل عدم بهره بردن از سیستم مه‌شکن همچنان پروازهای آن لغو مسئوولان این فرودگاه حاضر به پاسخگویی در این خصوص نیستند.

تیک‌آف پروازهای فرودگاه اهواز معطل سیستم مه‌شکن/مسئولان فرودگاه پاسخگو نیستند

به گزارش قدس آنلاین، سالانه با شروع فصل زمستان و مه آلود شدن شرایط جوی تعدادی زیادی از پروازهای فرودگاه اهواز و دیگر فرودگاه‌های استان لغو می‌شود.

قطعاً لغو پروازها علاوه بر وارد کردن هزینه‌های کلان به شرکتهای هواپیمایی سبب بر هم زدن برنامه‌ریزی مسافران و سرگردانی آن‌ها در سالن‌های پرواز می‌شود.

تلاش خبرنگار فارس برای پیگیری این موضوع از سوی مدیر و مسوولین فرودگاه بی‌نتیجه ماند و متاسفانه هیچ یک از آن‌ها حاضر به پاسخگویی نشد.

این در حالیست که حسینی نماینده اهواز در تذکر به وزیر راه و شهرسازی گفته بود در روزهای اخیر به دلیل مه گرفتگی ده‌ها پرواز فرودگاه‌های استان خوزستان لغو گردیده و یکی از دلایل آن خرابی سیستم آی ال است و نیاز است هرچه سریعتر تعمیر و راه اندازی شود.

مشکل لغو پروازها بر اساس شرایط بد جوی در برخی از فرودگاههای کشور و حتی کشورهای همسایه حل شده است.

اما فرودگاه بین المللی اهواز که خود از فرودگاههای قدیمی کشور است هنوز از چنین سیستمی بهره نمی‌برد و از چند روز گذشته که پدیده مه‌گرفتگی در استان استمرار دارد پروازهای فرودگاه‌ اهواز همچنان لغو می‌شود و مسوولان این فرودگاه حاضر به پاسخگویی در این خصوص نیستند.

اگر چه استفاده از دستگاهی چون مه شکن و یا دستگاه فرود اتوماتیک برای شرکتهای هواپیمایی و فرودگاه‌ها هزینه سنگینی را به دنبال دارد اما به طور حتم صرف این هزینه از تلف شدن وقت مسافران به ویژه‌در فرودگاه‌های بین‌المللی که اهمیت ویژه‌ای در حمل و نقل مسافر دارند جلوگیری خواهد کرد.

فرودگاه اهواز در جنوب غربی ایران، استان خوزستان و شهر اهواز و ۱۱ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه‌ها یکی از مهمترین ارکان حمل و نقل است که اهواز را به چندین شهر و کشور دیگر متصل می‌کند.

این فرودگاه در واقع منظور از فرودگاه بین المللی فرودگاهی است که دارای امکانات گمرکی و کنترل مرزی بوده و به مسافران این امکان را می‌دهد که به کشورهای مختلفی در دنیا سفر کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.