معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل گفت: به اعضای هر ۱۰۰ فوتی خانم، ۱۲۶ فوتی در بین آقایان در استان اردبیل به ثبت می‌رسد که نشان از پیشی گرفتن مردان در فوت است.

سبقت مردان در مرگ و میر/ میانگین سن طلاق در بانوان ۳۱ سال است

به گزارش قدس آنلاین، وحید خلوصی معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال روند مناسبی را در ثبت وقایع اعم از ولادت، فوت، ازدواج و طلاق در استان شاهد بودیم و همکاران ما با حضور در آرامستان‌ها و بیمارستان‌ها سعی کردند ثبت وقایع حیاتی را به موقع انجام دهند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل در نرخ طلاق جایگاه ۱۲، ثبت ازدواج جایگاه سوم، ثبت ولادت رتبه ۱۹ و ثبت فوت نیز رتبه هفتم کشوری را به خود اختصاص داده است.

معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۸۸ ولادت در استان اردبیل به ثبت رسیده که متوسط روزانه ۴۳ ولادت در این استان ثبت شده و برای نوزادان شناسنامه جدید صادر می‌شود.

خلوصی افزود: به ازای هر ۱۰۰ دختر، ۱۰۳ پسر در این استان به دنیا می‌آید که میانگین سنی مادران در این استان ۲۸ سال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱.۵ درصد ولادت کشور در استان اردبیل به ثبت می‌رسد که آمار قابل تأمل است.

خلوصی در مورد آمار ۱۰ ماهه فوتی‌ها نیز در این استان اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۶ هزار و ۲۵۲ مورد فوت به ثبت رسیده که روزانه ۲۰ مورد ثبت فوت را در این استان شاهد هستیم.

وی بیان کرد: به ازای هر ۱۰۰ فوتی خانم، ۱۲۶ فوتی مردان در این استان به ثبت می‌رسد که ۱.۷ دهم درصد سهم فوت کشور متعلق به استان اردبیل است.

خلوصی در مورد ثبت واقعه ازدواج نیز اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال هشت هزار و ۲۵۵ مورد ازدواج در این استان به ثبت رسیده که سن ازدواج مردان ۳۰ سال و بانوان ۲۴ سال بوده است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دو درصد ثبت ازدواج کشور مربوط به استان اردبیل است که به نظر می‌رسد شرایط متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته در این حوزه شاهد هستیم.

معاون فناوری و اطلاعات ثبت احوال استان اردبیل از ثبت ۲ هزار و ۷۹۲ مورد طلاق در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و گفت: میانگین سن طلاق آقایان ۳۶ سال و بانوان نیز ۳۱ سال است که دو درصد طلاق کشور نیز در این استان به ثبت می‌رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.