۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
کد خبر: 851287

گویا فدراسیون فوتبال سرانجام پس از هفته‌ها سردرگمی برای تعیین تکلیف تیم المپیک به جمع‌بندی نهایی رسیده و قصد دارد از میان مربیان ایرانی امتحان پس داده یک نفر را به عنوان سرمربی این تیم معرفی کند تا او فعالیتش را با این تیم آغاز کند.

نورامیدی به تیم امید نتابید

به گزارش قدس آنلاین، گویا فدراسیون فوتبال سرانجام پس از هفته‌ها سردرگمی برای تعیین تکلیف تیم المپیک به جمع‌بندی نهایی رسیده و قصد دارد از میان مربیان ایرانی امتحان پس داده یک نفر را به عنوان سرمربی این تیم معرفی کند تا او فعالیتش را با این تیم آغاز کند.

شنیده می‌شود ۶ نفر از مربیان داخلی گزینه مربیگری این تیم به شمار می‌روند. مرور اسامی نامزدها نه تنها فوتبالی‌ها را به آینده امیدوار نکرده، بلکه میزان نگرانی نسبت به سرنوشت این تیم را به شدت افزایش داده به شکلی که منتقدان و صاحبنظران با اشاره به کارنامه ضعیف مربیان مدنظر فدراسیون فوتبال به مدیران این مجموعه هشدار دادند از انتخاب عجولانه پرهیز کنند؛ چون انتخاب اشتباه، ناکامی این تیم در کسب سهمیه ورودی به بازی های المپیک را تکرار خواهد کرد و این موضوع به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به نوشته رسانه های گروهی، وحید هاشمیان، حمید درخشان، فرهاد مجیدی، سعید دقیقی، رسول خطیبی ومحرم نویدکیا گزینه‌های مدنظر فدراسیون فوتبال هستند تا از میان آن‌ها یک نفر مسئولیت هدایت تیم المپیک را برعهده بگیرد، گویا حسین عبدی، سرمربی تیم نوجوانان نیز در میان گزینه های مربیگری این تیم بوده، اما به دلیل اینکه در حال حاضر مسئولیت تیم نوجوانان را برعهده داشته، از فهرست گزینه‌ها خارج شده است.

حال سؤال اینجاست این افراد براساس چه شاخصه و توانمندی در این فهرست قرار گرفته‌اند؟ از طرفی این پرسش مطرح است که آیا این انتخاب با آن‌ها نیز هماهنگ شده یا صرفاً فدراسیون فوتبال به شکل خودجوش این نفرات را در فهرست گزینه‌های مربیگری تیم المپیک قرار داده است تا از بن بست فعلی برای انتخاب جانشین مهدی مهدوی کیا خارج شود؟

اما نکته مهم‌تر اینکه آیا کمیته ملی المپیک نیز موافق قرار گرفتن این اسامی در فهرست گزینه‌ها هست یا اعضای هیئت رئیسه رأساً اقدام به انتخاب گزینه‌ها کرده‌اند؟ از آنجا که رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک بابت صادر نشدن حکم سرپرستی حبیب کاشانی از سوی مهدی تاج به شدت دلخور هستند، معرفی گزینه‌های مربیگری بدون هماهنگی با مسئولان کمیته می‌تواند روابط میان این دو نهاد ورزشی را به‌شدت تیره و تار کند و چالش‌ها در این حوزه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

این گمانه زنی‌ها وقتی جدی‌تر می‌شود که برخی زمزمه‌های غیر رسمی حکایت از این دارد که مهدی تاج تمایلی به قدرت گرفتن تیم مدیریتی کمیته به ویژه حبیب کاشانی در حوزه تیم المپیک ندارد، به همین دلیل تا به امروز حکم سرپرستی او را صادر نکرده و اعتقاد دارد فدراسیون فوتبال به عنوان متولی این رشته باید خود در ارتباط با سرپرستی تیم المپیک تصمیم‌گیری کند، نه اینکه مجری تصمیمات مدیریتی کمیته در این بخش باشد.

با وجود این، گفته می‌شود مسئولان فدراسیون فوتبال قصد دارند ابتدا تکلیف تیم ملی بزرگسالان را روشن کنند، سپس در خصوص تیم امید تصمیم گیری کنند، اگر این اتفاق تبدیل به واقعیت شود به نظر می‌رسد فرایند انتخاب سرمربی تیم المپیک در نیمه دوم اسفند ماه صورت گیرد تا تکلیف این تیم در حوزه مربیگری روشن شود.

خبرنگار: سینا حسینی

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.