رهبر حزب قدرت مردم ( PPP) کره جنوبی امروز دوشنبه هشدار داد این کشور باید تسلیحات هسته‌ای خود را در صورت تداوم تحریکات نظامی کره شمالی تقویت کند.

کره جنوبی خواستار تقویت تسلیحات هسته‌ای شد

به گزارش قدس آنلاین، چونگ جین سوک رهبر حزب حاکم کره جنوبی، پس از پرتاب دو موشک بالستیک کوتاه برد در اطراف دریای شرق اوایل امروز که در پی پرتاب موشک بالستیک دور برد قاره پیمای روز شنبه از سوی کره شمالی گفت در صورت ادامه تحریکات نظامی پیونگ‌یانگ، ضروری است که کره جنوبی برای تقویت تسلیحات هسته ای خود اقدام کند.

وی در جلسه حزب گفت: «ما گزینه روشنی درباره سلاح های هسته ای کره شمالی داریم. ابتدا باید امنیت بازدارندگی هسته ای واقعی خود را تضمین کنیم. ما باید سیستم " کیل چین" kill chain خود را قوی کنیم تا کره شمالی بار دیگر جرات استفاده از سلاح هسته ای در شبه جزیره کره را نداشته باشد.

کیل چین kill chain بستری برای حملات پیشگیرانه و یکی از سیستم های ۳ محوری دفاعی است که در کنار تلافی جویی ها و مجازات های بزرگ و سیستم دفاع موشکی و هوایی کره کار می کند.

رهبر حزب حاکم کره جنوبی با نقل قول از شارل دوگل رئیس جمهوری سابق فرانسه که گفته بود آمریکا شهر نیویورک را به خاطر پاریس در خطر قرار نمی دهد افزود اگر پاسخ های فعلی در برابر کره شمالی کافی نباشد ما باید به شکل جدی بر روی توسعه ظرفیت های هسته ای خود تمرکز کنیم.

دولت شارل دوگل در فرانسه سلاح های هسته ای خود را در دهه ۱۹۶۰ براساس تفکرات رئیس جمهوری این کشور آزمایش کرد.

این مقام سیاسی کره جنوبی همچنین از دولت پیشین کره جنوبی انتقاد کرد و گفت دولت «مون جائی این» تنها نمایشی از صلح را با دروغی برپایه اینکه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی خواستار کنار گذاشتن سلاح های اتمی است را به راه انداخته بود.

او در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه دولت یون سوک یول و حزبش از مردم کره جنوبی از طریق اتحاد قوی سئول و واشنگتن محافظت خواهند کرد گفت رهبر کره شمالی هرگز سلاح های اتمی را رها نخواهد کرد حتی اگر مردم کره شمالی از گرسنگی و قحطی بمیرند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.