عباس کریمی منتقد سینما: مدیران فرهنگی و سینمایی باید بدانند صرف حضور چند فیلم در ژانر دفاع مقدس جشنواره را ارزشی نمی کند! جشنواره فجر با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی فاصله دارد.

کریمی: مسئولان فکر می کنند با برداشتن موکت قرمز و انداختن قالیچه ایرانی جشنواره ملی شده است!

به گزارش قدس آنلاین، دبیر فرهنگی خبرگزاری «ایکنا» افزود: من نمی دانم وقتی آقای وزیر از این دوره جشنواره به عنوان درخشان ترین دوره جشنواره فیلم فجر یاد کرده اند دقیقاً منظورشان چه بوده است؟ آیا این جشنواره واقعاً از نظر ایشان درخشان بود؟ ایشان بر چه اساسی این صفت را برای جشنواره چهل و یکم به کار بردند؟

وی ادامه داد: از آنجا که ایشان در جشنواره های فیلم فجر از سال های ابتدایی اش تاکنون حضور نداشتند احتمالاً بر اساس اطلاعاتی که دیگران به ایشان دادند چنین صفتی را به کار بردند!

کریمی با بیان اینکه جشنواره چهل و یکم از نظر محتوا و ساختار فیلم ها یکی از ضعیف ترین ادوار این رویداد سینمایی بود اظهار داشت: ما یکی از ضعیف ترین دوره های جشنواره فیلم فجر را به خصوص از نظر اجرا و ارتباط درست نگرفتن با رسانه ها و در کل عکس جذب حداکثری عمل کردن از سوی مسئولان جشنواره شاهد بودیم!

این منتقد سینما با تأکید بر اینکه مسئولان فکر می کنند با برداشتن موکت قرمز و انداختن قالیچه ایرانی زیرپای هنرمندان جشنواره ملی شده است تصریح کرد: آقایان گویا هنوز نمی دانند که ماهیت این کار غربی است! این ژست گرفتن هنرمندان جلوی دوربین ها غربی است! وقتی این بدیهیات را نمی دانند و از فرهنگ ملی فاصله بسیار دارند واقعاً ما چگونه می توانیم ایشان را متوجه کنیم که عملکردشان ناصحیح است؟

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: این تلخ است که جشنواره ای برگزار می کنیم و عنوان بین المللی به آن می دهیم در صورتی که آن رویداد را به ضعیف ترین شکل ممکن برگزار می کنیم! از سوی دیگر نگاه ابزاری به رسانه توسط دست اندرکاران این جشنواره تلخ است! اهمیت رسانه برای شان این است که شوهای شان را پوشش دهد و به به بگوید. آن ها حتی نقد منصفانه را برنمی تابند! بنده شخصاً تاکنون چند یادداشت در رابطه با ضعف های جشنواره نوشته ام ولی هیچ کس واکنشی به این یادداشت ها نشان نداد و متأسفانه حتی بررسی هم نمی کنند که این ایرادات خود را در سال ها بعد تکرار نکنند.

منبع: سینماپرس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.