مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی گفت: بیشترین پروازی که از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شده است در پروازهای داخلی به مقصد تهران و در پروازهای خارجی به مقصد شهر نجف بوده است.  

مسافران فرودگاهی مشهد ۴۹ درصد رشد کرده‌اند  

محمود امانی‌بنی در گفتگو با قدس خراسان اظهار کرد: ما در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد ۴۹ درصد افزایش مسافر نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی افزود: نسبت به مدت ۱٠ ماهه ابتدایی، ۲٠ درصد افزایش پرواز داشتیم و در مجموع ۴۶ هزار و ۷۲۷ پرواز انجام شده است که طی آن‌ها ۶ میلیون و ۳٠۹ هزار و ۷ مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد جابجا شده‌اند.

۳ درصد کاهش مسافر در آذر و دی ماه

وی با بیان اینکه بیشترین پروازی که از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام شده است در پروازهای داخلی به مقصد تهران و در پروازهای خارجی به مقصد شهر نجف بوده است، گفت: به تفکیک رشد مسافر از فروردین ماه ۷٠ درصد، اردیبهشت ۱۳۳ درصد، خرداد ۷۹ درصد، تیر ۶٠ درصد، مرداد ۹٠ درصد، شهریور ۱۴۲ درصد، مهر ۳۸ درصد، آبان ۱۰ درصد رشد ورودی و خروجی مسافر داشته‌ایم.

امانی‌بنی بیان کرد: در ماه‌های آذر و دی نسبت به سال گذشته ۳ درصد کاهش رشد مسافر داشتیم که البته در آذر ماه پروازها یک درصد و در دی ماه نیز پروازهای این فرودگاه چهار درصد کاهش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در توضیح تعداد نشست و برخاست پروازها در دی ماه سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: کاهش هفت درصدی پروازهای داخلی و افزایش ۱۳ درصدی پروازهای خارجی را داشته‌ایم که از نظر اعزام و پذیرش مسافر در مسافران داخلی پنج درصد کاهش داشته‌ایم و در مسافران خارجی ۶ درصد رشد مسافر را داشته‌ایم.

۵ حادثه مرتبط با چرخ‌های هواپیما داشته‌ایم

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در پایان در رابطه با حوادث رخ داده در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵ مورد عدم باز شدن چرخ‌ها و یا ترکیدگی لاستیک‌ها داشتیم که رعایت استانداردها و آنچه لازم است برای ایمنی پروازها تشدید شده است و در ماه‌های اخیر کمتر این اتفاق رخ داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.