۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 851478

عضو هیات مدیره اتحادیه نساجی و پوشاک ایران گفت: در اتحادیه با وزارت صمت در تدارک طرحی هستیم تا خرید پوشاک اعتباری شود و امیدواریم قبل از عیدنوروز محقق شود.

خرید پوشاک اعتباری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مقدم در برنامه صبح و گفتگو رادیو گفتگو در خصوص جزئیات برگزاری نمایشگاه های بهاره، فروش اعتباری پوشاک و الزامات تولیدکنندگان برای تامین سرمایه در گردش خود توضیحاتی ارائه کرد.

چه خبر از بازار پوشاک؟

مقدم: پوشاک که دارای رکود تورمی است.

هنوز اول اسفند است؟

مقدم: اوضاعش اصلاً خوب نیست با این قیمت مواد اولیه که هر روز دارد گرانتر می‌شود از اون طرف هم که مشکلات قیمت تمام شده بالا و بعد پول دست مردم خیلی کم است و خرید وجود ندارد هم خرید نمیشه و هم مواد اولیه گران شده

عرضه بهاره خواهیم داشت؟

مقدم: از ۱۰ اسفند در دو نمایشگاه یکی در برج میلاد و دیگری هم جایی را قرار است با شهرداری هماهنگ کنیم که هنوز زمان و جای آن مشخص نیست.

شرایط قیمتی قرار است چطور باشد؟

مقدم: معمولاً در نمایشگاه مناسب‌تر است، ولی همه گریبانگیر کمبود مواد اولیه و قیمت گران مواد اولیه خواهند بود.

اشاره کردید در تهران در کل کشور داریم این نمایشگاه‌ها را عرضه بهاره را؟

مقدم: من در مورد کل کشور می‌دانم که همیشه وجود داشته است در شهرستان‌ها بازار بهاره وجود داشته و مردم سعی می‌کردند که یعنی تمام کارخانه‌ها و تولید کنندگان عرضه مستقیم کالا را با هزینه کمتر به دست مصرف کننده و یا قیمت تمام شده کمتر به مصرف کننده برسانند امیدوارم امسال هم این اتفاق بیفتد، ولی با این قیمت‌هایی که من دارم می‌بینم در مواد اولیه نسبت به سال‌های قبل احتمالاً گرانتر دست مردم خواهد رسید.

یعنی باید بگوییم بازار پوشاک کوچکتر شده برای مردم؟

مقدم: بله به دلیل اینکه هزینه‌ها بالا رفته مواد اولیه گران شده در ضمن اینکه مردم قدرت خریدشان کمتر شده و هر کوچکتر می‌شود دیگر

از اولویت هم باید بگوییم خارج شده؟

مقدم: بله دیگر اولویت الان مسکن و اولویت خوراک مردم است بعدش پوشاک در اولویت چندم می‌شود.

برنامه‌ای در اتحادیه دارید که از این روند خارج بشود؟

مقدم: دو برنامه در اتحادیه با وزارت صنایع و وزارت صمت در نظر گرفته بودیم و چند جلسه مختلف گذاشتیم که خرید پوشاک به صورت اعتباری است که عملاً روی آن دارد کار می‌شود امیدواریم که قبل از عید این قضیه محقق شود.

اعتباری یعنی چی یعنی قسطی لباس بخریم؟

مقدم: بله بتوانیم به صورت اعتباری مردم خرید بکنند پوشاک را و حتی کالاهای خانگی را مثل فرش را که امیدواریم که این قضیه اجرایی شود.

حالا لوازم خانه مثل همان فرشی که مثال زدید و هر چیز دیگری یک توجیهی می‌تواند داشته باشد، ولی لباس هم قسطی؟

مقدم: چاره‌ای نداریم به دلیل اینکه عرض کردم رکود تورمی به وجود آمده، کارخانه‌های تولید کننده این همه پوشاک تولید کردند فکر کنید در این وضعیت هم نمی‌توانند بفروشند هم باید هزینه‌های شب عید کارگر و کارخانه و عیدی و سنوات خودتون می‌دانید ما باید الان عملاً ۵ ماه اضافه‌تر پرداخت کنیم مجبوریم بفروشیم در عین حالی که هزینه هایمان هم بالا رفته است.

همین طرحی که اشاره کردید در چه مرحله‌ای است؟

مقدم: تا حالا چند جلسه با دفتر نساجی جلسه گذاشتیم و خوشبختانه به نتایج مثبتی با بانک‌ها رسیدیم امیدواریم بانک‌ها همکاری لازم را انجام بدهند و این همکاری منعقد بشود و بتوانیم برای مردم ایران این کار را انجام بدهیم.

با مشارکت بانک‌ها قرار است که این طرح اجرایی بشود؟

مقدم: بله بانک‌ها

سود هم احتمالاً بهش تعلق می‌گیرد یعنی لباس قسطی می‌خریم با سود؟

مقدم: بله اصلاً بانکی بدون سود کار نمی‌کند، ولی همان هم گشایشی است برای مردم که بتوانند به صورت اقساطی در یکسال پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.