رئیس سازمان حج و زیارت خراسان ‌رضوی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان حج ۱۴۰۲ از ۱۰ اسفند ماه سال جاری خبر داد.

ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع از ۱۰ اسفند ماه آغاز می‌شود

به گزارش قدس خراسان، جواد شاد در خصوص ثبت‌نام متقاضیان حج تمتع اظهار کرد: در راستای اعزام حجاج بیت‌الله‌الحرام، دست‌اندرکاران اجرایی حج تمتع ۱۴۰۲ در سازمان حج و زیارت اقدامات لازم اعم از برنامه‌ریزی‌های اجرایی را آغاز کرده تا زائران بتوانند حجی توأم با امنیت، کرامت و سلامت را به جای آورند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان ‌رضوی اضافه کرد: در حال حاضر نیز گروه نخست اعزامی شامل اعضای دفتر نمایندگی، اعضای گروه اجرایی و کارشناسی مسکن، گروه تخصصی بررسی هتل‌های خودپخت و آشپزخانه‌های مرکزی، نمایندگان مرکز پزشکی و دست‌اندرکاران حوزه سامانه مسار الکترونیکی برای برنامه‌ریزی‌های حج تمتع آتی به عربستان سفر کرده‌اند.

وی در خصوص تاریخ شروع ثبت‌نام متقاضیان حج ۱۴۰۲ بیان کرد: متقاضیان حج سال آینده می‌توانند از تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ به نام‌نویسی براساس اولویت‌های تعیین شده اقدام کنند. نام‌نویسی از متقاضیان براساس اولویت تدوین شده صورت می‌گیرد و تمام افرادی که ثبت‌نام می‌کنند باید آمادگی لازم را داشته باشند.

شاد ادامه داد: اولویت اول مشمولین تشرف، افرادی هستند که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند که در آن سال به‌ دلیل لغو برگزاری مراسم حج موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند که در صورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان‌ها، اولویت‌های بعدی برای نام‌نویسی فراخوان خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان ‌رضوی بیان کرد: اولویت دوم برای ثبت‌نام در حج ۱۴۰۲ تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۲۹ اسفندماه ۸۵ هستند که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.irنسبت به تکمیل اطلاعات فردی و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه اولویت سوم، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ فروردین‌ ماه ۱۳۸۶ هستند، افزود: نام‌نویسی از این اولویت‌ها صرفاً به‌ منظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروان‌های اعلامی خواهد بود و ضروری است این مشمولان نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری نیز اقدام کنند.

شاد تصریح کرد: اولویت چهارم، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ پایان اردیبهشت ۱۳۸۶ هستند و اولویت پنجم همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ اول خرداد ماه ۱۳۸۶ به بعد و به ‌صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها در سطح هر استان هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در خصوص ملزومات اعزام متقاضیان برای حج ۱۴۰۲ گفت: متقاضیان اعزام سفر حج تمتع سال آینده باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار اول دی‌ ماه ۱۴۰۲ باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.