مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات مبارزه با گردو غبار در سرخس، کاشت نهال های تاغ است، متأسفانه برخی از افراد سودجو برای تهیه زغال اقدام به قطع تاغزارها می‌کنند!

زغال با اسانس تاغ!

محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در این ویدئو در خصوص منبع اصلی ریزگردها در سرخس صحبت می‌کند و شرح می‌دهد: یکی از اقدامات مبارزه با گردو غبار در سرخس، کاشت نهال های تاغ است، متأسفانه برخی از افراد سودجو برای تهیه زغال اقدام به قطع تاغزارها می‌کنند!

گفتنی است؛ گیاه تاغ، گیاهی است که در مناطق کویری و خشک رشد می کند و جهت جلوگیری از گرد و خاک و تولید غبار در مناطق خشک و بیابانی به شمار می آید. چوب این درخت برای کاهش آلودگی ناشی از غبار و خاک هوا بسیار موثر است. با وجود این که استفاده از زغال طاق ممنوع است، اما هنوز هم برخی از افراد سودجو و قاچاقچیان چوب متاسفانه این درختان را قطع می کنند تا از آن ها برای مصارفی چون به دست آوردن زغال تاغ استفاده کنند. زغال تاغ، نه از شاخه‌ها، بلکه از تنه درخت تاغ ساخته می شود، بنابراین افراد تولیدکننده این زغال درخت را به کلی قطع می کنند که صدمات جبران ناپذیری را برای محیط زیستمان در پی خواهد داشت.
توجه داشته باشید که فروش زغال طاق ممنوع است و بریدن چوب تاغ پیگرد قانونی داشته و قاچاق چوب محسوب می‌شود.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.