معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۵۱۰ بازدید از واحدهای تولیدی در استان ثبت شده است و هم‌چنین مشکل ۵۶۳ واحد تولیدی در سال جاری در استان رفع شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور: مشکل ۵۶۳ واحد تولیدی در خراسان رضوی رفع شد

به گزارش قدس خراسان، علی جمادی امروز در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی خراسان رضوی که در سالن همایش‌های نان مزرعه ناب مشهد با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از حضور در کنار شما این بود تا مشکلات شما را از نزدیک مشاهده کرده تا اگر قوه قضاییه قرار است کمک کند، مطابق با واقعیت باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم. وقتی جنگ غیر اقتصادی باشد، نحوه دفاع متفاوت است‌ اما جنگ اقتصادی همه امور را تحت الشعاع خود قرار می‌دهد. شما صنعتگران فرماندهان و رهبران جنگ اقتصادی هستید. علی‌رغم مشکلاتی که تاکنون وجود داشته صنعتگران به کار و تولید ادامه داده‌اند و این تلاش‌ها ستودنی است. امروزه یکی از معیارهایی که از آن در تمام دنیا به عنوان معیار رشد و ترقی یاد می‌شود، امنیت است.

وی بیان کرد: امنیت ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و قضایی دارد. از امنیت قضایی به عنوان زیر ساخت یاد می‌شود و اگر امنیت قضایی وجود داشته باشد در دیگر زمینه‌ها مشکلی نیست. اگر امنیت قضایی باشد امنیت سیاسی، فرهنگی و... نیز وجود دارد. اگر بخواهیم پیشگیری از جرم و جنایت را در دستور کار دهیم باید از امنیت یا امنیت پایدار صحبت کنیم.امنیت پایدار حاصل نخواهد شد مگر با تعامل در وظایفی که همه دستگاه‌ها بر عهده دارند.‌ پیشگیری از جرم مربوط به یک قوه نبوده و امری فرا قوه ای است و همه دستگاه‌ها در این زمینه تکلیف دارند.

جمادی با اشاره به اینکه باید به موضوع امنیت به صورت کلی نگریسته شود، بیان کرد: نتیجه این ایجاد امنیت، اشتغال پایدار و نتیجه اشتغال پایدار تولید واقعی و بیشتر است.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: ما نخبگانی داریم که در سراسر دنیا سرآمد هستند. کمک به تولید، اشتغال و صنعتگران موجب می‌شود تا آینده کشور و جامعه ساخته شده و جلوی مهاجرت نخبگان گرفته شود.

وی افزود: ما به آموزش‌های ضمن خدمت در ارتباط به قضات نیاز داشته و صرف شعب کفایت نمی‌کند بلکه باید قضات به صورت تخصصی نیز آموزش ببینند. امید است این تلفیق وجود داشته باشد.

جمادی درباره عملکرد دادگستری خراسان رضوی تصریح کرد: دادگستری استان در کشور در این زمینه نمونه است. همچنین ستاد استانی اقتصاد مقاومتی هم در زمینه بازدید از واحدهای تولیدی مقام اول در کشور را دارد. در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۵۱۰ بازدید از واحدهای تولیدی در استان ثبت شده است و همچنین مشکل ۵۶۳ واحد تولیدی در سال جاری در استان رفع شده است.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: همچنین در ۶ ماه ابتدای سال جاری در خراسان رضوی ورشکستگی هیچ شرکتی ثبت نشده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.