براساس طرح مدیریت زمان آموزش و پرورش که امروز در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم بررسی شد اختیار تعطیلی و بازگشایی مدارس در مواقع ضروری و پیش بینی نشده به عهده شورای آموزش و پرورش استان‌ها است و تصمیمات اتخاذ شده توسط رئیس شورا

اختیار تعطیلی مدارس به شورای آموزش و پرورش استان‌ها داده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا منادی سفیدان در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز طرح مدیریت زمان آموزش و پرورش در مدارس بررسی و ۴ ماده آن به تصویب نمایندگان رسید.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم افزود: با این طرح میزان ساعتی که برای آموزش در مقاطع مختلف تعیین شده، باید رعایت شود. متأسفانه با تقویم آموزشی فعلی ۴۰ درصد زمان آموزشی در مدارس به دلیل فقدان برنامه صحیح و حوادث پیش بینی نشده از دست می‌رود. به همین دلیل این قانون، انعطافی ایجاد کرده که شروع و پایان سال تحصیلی در یک فرآیند ۱۲ ماهه و بر اساس ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شود.

منادی سفیدان یادآور شد: براساس این طرح اختیار تعطیلی و بازگشایی مدارس در مواقع ضروری و پیش بینی نشده به عهده شورای آموزش و پرورش استان‌ها است و تصمیمات اتخاذ شده توسط رئیس شورا ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش استان‌ها موظفند بر مبنای چهارچوب کلان و متناسب با پیشنهاد شورای عالی آموزش و پرورش شهرستان‌ها یا مناطق، نسبت به توزیع زمانی اجرای برنامه‌های آموزشی تربیتی، زمان برگزاری امتحانات (به استثنای امتحانات نهایی) و تعیین تعطیلات فصلی، تابستانی و منطقه‌ای اقدام کنند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مدارس موظفند تقویم آموزشی سال تحصیلی خود را بر این اساس تنظیم و به اطلاع اولیای دانش آموزان و کارکنان مدرسه برساند. همچنین براساس این قانون، مصوبه قبلی بازگشایی مدارس در اول مهرماه مصوبه سال ۱۳۷۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.