به اعتقاد پژوهشگران و تحلیل‌گران سیاسی احتمال رویارویی با رژیم اشغالگر صهیونیست در دوره پیش رو و در سایه رویکرد کابینه نتانیاهو به شدت افزایش پیدا کرده است.

تحلیل‌گران فلسطینی: احتمال رویارویی با اسرائیل به شدت افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه فلسطینی الرساله نت گزارش داد، شماری از تحلیل‌گران و پژوهشگران فلسطینی در میزگردی در رابطه با اوضاع صحنه فلسطین برگزار شد، تاکید کردند، اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی در قدس و حملات وحشیانه‌اش به کرانه باختری در کنار سرکوب اخیر اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم احتمال افزایش تنش و درگیری را به شدت افزایش داده و این احتمال به ویژه در سایه شدت گرفتن عمیات مقاومت در کرانه باختری بیشتر هم شده است.

این رسانه نزدیک به حماس به نقل از نظر کارشناسان فلسطینی تاکید کرد: در رویارویی پیش رو میدان عنصر سرنوشت سازی خواهد بود و می‌تواند در ورود غزه به درگیری با اسرائیل هم بسیار تاثیر گذار باشد.

کارشناسان در میزگرد خود که تحت عنوان " صحنه فلسطین نشانه‌های آرامش یا نمادهای رویارویی که به دعوت انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران فلسطینی در غزه برگزار شد، تاکید کردند، تلاش‌های بین المللی و منطقه‌ای برای مهار و منع تقابل فراگیری در سرزمین فلسطینی در چارچوب شاخص‌ها و منافع طرف‌های بین المللی انجام می‌شود.

سعید بشارات کارشاسان مسایل رژیم صهیونیستی با اشاره به شرایط فعلی اسرائیل و رویکرد اشغالگران به سوی درگیری با فلسطینیان تاکید کرد، کابینه فعالی اشغالگران با کابینه‌های قبلی چه از لحاظ شرایط شکل‌گیری و چه برنامه‌ها و دستور کار تفاوت دارد، به نحوی که می‌توان آن را افراطی‌ترین کابینه توصیف کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: براساس داده‌ها و شواهد میدانی شرایط به سوی یک رویارویی گسترده در کرانه باختری و قدس با اشغالگران صهیونیست پیش می‌رود.

دکتر منصور ابو کریم پژوهشگر مسایل سیاسی هم در سخنان خود به تبعات رویارویی پیش رو بر تشکیلات خود گردان و سناریوهای احتمالی پرداخت و افزود: از دیدگاه تشکیلات خودگردان این اقدامات را واکنش طبیعی به مسدود شدن افق‌های سازش می‌داند و در عین حال تلاش‌های زیادی برای کنترل شرایط در کرانه باختری از خود نشان داده است.

به گفته ابو کریم، نوعی نگرانی بین المللی و منطقه‌ای از شعله ور شدن درگیری جدیدی در صحنه فلسطین وجود دارد، زیرا جامعه جهانی نمی‌خواهد که در سایه جنگ روسیه و اوکراین، رویارویی فراگیری در صحنه فلسطین به وجوداید و آمریکا نیز در چارچوب این هدف عمل می‌کند.

دکتر ایاد الشوربجی نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی هم با اشاره به احتمال وقوع درگیری با رژیم اشغالگر اسرائیل گفت: مقاومت طی سال گذشته بیش از 800 عملیات مسلحانه و غیر مسلحانه انجام داده است، این افزایش بسیار گسترده حتی در کیفیت عملیات نیز کاملا هویدا بود از اینرو می‌توان گفت شدت گرفت اقدامات میدانی می‌تواند به شاخص مهمی در این تقابل محسوب شود.

او تاکید کرد میدان بارزترین عامل سرنوشت ساز در سمت و سو داده به رویارویی فراگیر است، از اینرو می‌توان پیش بینی کرد، شرایط آرامشی که طی سال‌های اخیر در کرانه باختری شاد آن بودیم، گرچه این آرامش به شکل دائم نبوده، باز هم مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید، زیرا عوامل انفجار در اوضاع بسیار زیاد و در عین حال در حال گسترش است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.