مجتبی عابدینی کاپیتان سابق شمشیربازی سابر، بی سرو صدا، سرمربی تیم ملی سوئد شد.

کاپیتان سابق تیم ملی: در سوئد پادشاهی می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی عابدینی بعدازالمپیک توکیو، به خاطر درمان کتفش در تیم ملی حاضر نشد، اصرار داشت خداحافظی هم نکرده؛ اما حالا با این انتخاب باید خداحافظی اش را رسمی دانست.

شمشیرباز ملی پوش سابق ایران، دو ماهی است که با سوئدی ها قرارداد بسته تا سابر این کشور را جلو ببرد. او درباره قبول پیشنهاد سرمربیگری در سوئد گفت:« شمشیربازی اپه سوئد قدرتمند است و فدراسیون این کشور حالا روی اسلحه سابر و فلوره هم با مربی ایرانی و ایتالیایی سرمایه گذاری کرده است. من سرمربی اسلحه سابر اینجا هستم و قرار است سابر اینجا را راه اندازی کنم، به همین دلیل تیم های نوجوانان، جوانان و ملی زیرنظرم است. این انتخاب، افتخار بزرگی برای من و ایران است.»

کاپیتان سابق تیم ملی: در سوئد پادشاهی می‌کنم

وی پیشنهادات زیادی برای مربیگری داشته که در این باره می گوید:«من علاوه بر سوئد، از سنگاپور، هند و ۳-۴ باشگاه اروپایی هم پیشنهاد داشتم که با بررسی بالاخره سوئد را انتخاب کردم، البته سال قبل با ترکیه کار کردم و آنها هنوز هم دنبال من هستند. قرارداد من ۲+۲ است و بعداز دوسال من برای تمدید و ادامه کار تصمیم می گیرم.»

مجتبی عابدینی در ادامه می گوید:«اینجا مرا بیشتر از آنکه فکرش را بکنید، می شناسند. حتی بابت کارهایی که انجام داده ام اینجا مرا می پرستند. من پادشاهی می کنم و هر برنامه ای نوشته ام، مو به مواجرا می شود. امکانات خیلی خوبی هم برای شمشیربازی دارد از سالن بدنسازی مجهز گرفته تا سالن شمشیربازی. فعلا ۶۰ شمشیرباز سابر رده های مختلف زیر نظر من کار می کنند.»

سرمربی ایرانی، حالا شمشیربازان سابرپایه سوئد را در قهرمانی اروپا کوچ می کند. او درباره مسابقات پیش رو می گوید:«مسابقات نوجوانان، جوانان اروپا از دیروز شروع شده و اولین مسابقه ای است که من با تیم سوئد شرکت کرده ام. البته اروپایی ها برای حضور در این مسابقه باید سهمیه بگیرند که تیم سوئد هم از دو مسابقه انتخابی دو سهمیه زنان گرفت و سه سهمیه مردان.»

عابدینی البته هنوز هم دلش با ایران است و در این باره می گوید:«این انتخاب برای من خیلی سخت بود، چرا که دوست داشتم در ایران کار کنم. من هیچ جا را به کشورم ترجیح نمی دهم؛ اما با شرایطی که پیش آمد، بالاجبار به سوئد آمدم. ۶-۷ ماه از زمانی که سوئد پیشنهاد داد تا من قبول کنم زمان برد. من پارسال این موقع با تیم نوجوانان، جوانان ایران در قهرمانی آسیای ازبکستان یک مدال نقره و برنز گرفتم و حالا به جای اینکه ایران باشم، در اروپا هستم.»

کاپیتان سابق تیم ملی: در سوئد پادشاهی می‌کنم

منبع: برترین ها

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.