حزب رئیس جمهوری سابق اوکراین از سوی دادگاهی در کی‌یف و به درخواست دولت ممنوعه اعلام شده است.

اوکراین، حزب رئیس جمهوری سابق را ممنوع اعلام کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری راشاتودی، سرویس‌های امنیتی اوکراین حزب "مناطق" متعلق به ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری سابق این کشور را به امضای غیرقانونی معاهده ۲۰۱۰ با روسیه و ارتکاب جنایت علیه اعتراضات مردمی ۲۰۱۴ متهم کرده است.

اداره تحقیقات دولتی اوکراین خبر مربوط به ممنوعیت فعالیت این حزب را به رسانه‌های دولتی اعلام کرد و گفت، از طرح وزارت دادگستری و بر اساس اتهامات مطروحه از سوی سرویس امنیت اوکراین تبعیت کرده و این ممنوعیت اعلام شده است.

این آژانس همچنین اعلام کرد: اداره تحقیقات دولتی اوکراین یکسری جزئیات و اسنادی را درباره اقدام غیرقانونی رهبری این حزب در جریان امضای توافق مذکور به نام "توافقات خارکیف" با روسیه و تایید آن و همچنین جرایم ارتکابی از سوی حزب در جریان اعتراضات مردمی تهیه کرده است.

توافق ۲۰۱۰ که در خارکیف امضا شد، اجاره تاسیسات نیروی دریایی کریمه را برای روسیه تا ۲۰۴۲ تمدید کرده و در ازای آن، به اوکراین بابت خرید گاز طبیعی از روسیه تخفیف می‌دهد.

دولت اوکراین اکنون در حال تعیین ارزش دارایی‌های حزب است که در مه ۲۰۲۲ بر اساس قانون ضبط شد.

این اقدام به دولت ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، اجازه می‌دهد تا هر حزبی را که موضع رسمی دولت را به ویژه در مورد درگیری با روسیه به چالش می‌کشد، ممنوع کند. تصمیمات دادگاه قطعی بوده و قابل تجدید نظر نیست.

این ممنوعیت یک روز پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به کی‌یف انجام شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.