طی تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران در راستای ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکونی منعقد شد، اساتید و کارکنان دانشگاه تربیت مدرس در غرب تهران صاحب واحد مسکونی خواهند شد.

ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای دانشگاهیان تربیت مدرس

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، تفاهم‌نامه بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران در راستای سیاست‌های کلی برنامه ششم دولت در جهش تولید مسکن و با هدف ایجاد شرایط مناسب، بسترسازی و تسهیل فرآیند برخورداری همه خانواده‌های شهری از واحد مسکونی در حد استطاعت و با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات به منظور مشارکت و هم‌افزایی در تولید و عرضه مسکن بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران منعقد شد.

در آیین امضای تفاهم‌نامه که شامگاه سه‌شنبه دوم اسفند ماه برگزار شد، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در سخنانی ضمن تشکر از درایت و مدیریت زاکانی شهردار تهران و حمایت خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از صاحبان علم و دانش ، انعقاد این تفاهم‌نامه در ایام عید مبعث و ولادت امام حسین (ع) و اعیاد شعبانیه را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: اساتید و نخبگان دانشگاه و دانشگاهیان تربیت مدرس به برکت این کار و امضای این تفاهم‌نامه صاحب خانه شوند و بتوانند به پیشرفت و آبادانی کشور بیش از پیش کمک کنند.

زاکانی شهردار تهران نیز در این نشست کمک به خانه‌دار شدن دانشگاهیان و صاحبان علم و دانش را مایه افتخار دانست و آن را اقدامی مثبت و تأثیرگذار عنوان کرد.
حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد: خانه‌هایی که در اختیار دانشگاهیان قرار می‌گیرد مسکن طیبه‌ای باشد برای رشد و نمو در فضای معنوی و دینی و تربیت اسلامی فرزندان و مایه آرامش و آسایش ساکنین آن شود.

وی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه می‌تواند زیرساخت‌های لازم را در بافت‌های فرسوده و غیر فرسوده و بافت شهری برای ساخت مسکن و تحویل آن با شرایط قانونی و شرعی آماده کند و ان شاءالله با کمک به دولت و نظام جمهوری اسلامی بتواند در جهت رفع یکی از دغدغه‌های اصلی مردم که بحث مسکن است گام بردارد.

گفتنی است تفاهم‌نامه بین دانشگاه تربیت مدرس و شهرداری تهران در ۸ ماده و دو نسخه و با موضوع همکاری و مشارکت در طرح، ساخت و سرمایه‌گذاری مسکن ناظر بر تهیه ۵۰۰۰ واحدمسکونی در قالب محله الگو در اراضی متعلق به دانشگاه برای تأمین مسکن اساتید جوان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی(کارمندان) منعقد و به امضای طرفین رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.