به گفته مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، طرح سفرهای دریایی نوروزی از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و ۱۱ هزار فروند شناور تفریحی با ظرفیت مجموع ۱۸ هزار صندلی آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروز است.

تدارک ۱۱ هزار شناور تفریحی برای سفرهای نوروز

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فرمهینی فراهانی با اشاره به اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، بیان کرد: نقش اساسی سازمان بنادر در حوزه سفرهای دریایی نوروزی ارتقای ایمنی و تسهیل مسافرت‌های دریایی است و از منظر اینکه اسلکه‌ها و پایانه‌های مسافری، شناورها و مسیرهای دریایی تردد شناورها ایمن باشد، این سازمان اقدامات چشمگیر و برنامه‌ریزی‌ شده به‌ عمل آورده است.

وی ادامه داد: در این مدت ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروزی را با حضور و همکاری ارگان‌های ذی‌ربط کشوری و لشکری دخیل در حوزه ارتقا ایمنی سفرهای دریایی تشکیل دادیم و نسبت به ابلاغ شرح وظایف این ارگان‌ها به منظور همکاری موثر با سازمان بنادر اقدام کردیم.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:‌ همچنین حدود ۱۲۰۰ بازرس و مامور از پرسنل سازمان بنادر مسئولیت مستقیم نظارت بر اجرای موثر این طرح را عهده‌دار هستند و حدود ۱۲۰ فروند شناور امداد و نجات این طرح را پشتیبانی می‌کند و بازرسی‌های فنی و ایمنی از شناورهای مسافری به‌صورت ویژه در اولویت‌های سازمان بنادر است.

طرح سفرهای دریایی در ۷ استان ساحلی کشور انجام می‌شود

فراهانی با بیان اینکه طرح سفرهای دریایی در هفت استان ساحلی در شمال و جنوب کشور انجام خواهد شد، گفت: این طرح در استان‌های گلستان، مازندران و گیلان در شمال و سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان در جنوب کشور اجرایی می‌شود. مسافران در صورت بروز یا مشاهده سانحه دریایی در استان‌های ساحلی می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۵۰ بدون پیش شماره اقدام به اطلاع‌رسانی کنند تا مراکز امداد و نجات نسبت به خدمات نجات هماهنگی‌های لازم را به عمل آورند.

وی خاطرنشان کرد: از گردشگران و افرادی که برای سفرهای دریایی اقدام می‌کنند تقاضا داریم که از مبادی و اسلکه‌های مجاز که توسط سازمان بنادر معرفی می‌شود، نسبت به سفر ایمن اقدام کنند و از اسلکه‌ها و مسیرهای غیرمجاز اقدام به فعالیت نکنند زیرا سازمان بنادر در آن مکان‌ها حضور ندارد و به‌نوعی تامین ایمنی مسافران با مشکل مواجه خواهد شد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری دریایی کشور استفاده کردند، افزود: طرح سفرهای دریایی نوروزی ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و بیش از ۴۸ فروند شناور و ۱۱ هزار فروند شناور تفریحی با ظرفیت مجموع ۱۸ هزار صندلی آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.