رییس پلیس آگاهی فرماندهی جمهوری اسلامی گفت: طی یکسال گذشته ١٦ نفر از بانوان شاغل در پلیس آگاهی به درجه کارآگاهی رسیدند که این افراد در این مجموعه می‌توانند تمامی امور کارآگاهان را انجام دهند.

۱۶ کارآگاه زن به مجموعه پلیس آگاهی افزوده شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار محمد قنبری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهارکرد: برقراری امنیت ٢ بعد عینی و ذهنی دارد که بعد ذهنی مربوط به برداشت مردم از احساس امنیت است و رسانه ها در این بخش نقش بسزایی دارند چون اطلاع جامعه از موضوع امنیت در ارتقای احساس امنیت تاثیرگذار است.

وی افزود: با وجود اینکه وظیفه پلیس آگاهی مربوط به پس از جرم است، اما ما معتقد هستیم که پیشگیری بهتر از برخورد است و اقدامات پلیس آگاهی می تواند در پیشگیری نقش اساسی ایفا کند.

وی گفت: اولین اقدام ما برای افزایش امنیت، کنترل هوشمند و سیستمی است که مربوط به افراد با سابقه و کانون های اصلی جرم است.

سردار قنبری افزود: ما به دنبال ایجاد احساس ناامنی برای مجرمین هستیم تا از این طریق الگوی پیشگیرانه را در پیش بگیریم، در حال حاضر یکی از مهم ترین دغدغه های مردم سرقت است و تدبیر فرماندهی فراجا این است این دغدغه تا حد بسیاری رفع شود و به سمت حداقل ناامنی برویم.

وی افزود: فروش وسایل نقلیه در فضای مجازی یکی دیگر از دغدغه هاست که پلیس در این زمینه هم وارد شده است.

سردار قنبری کشف علمی جرم با تزریق تجهیزات بروز، محیط شناسی اطلاعاتی که پلیس با علم روز بتواند در امر پیشگیری و کشف اقدام کند و استفاده از کارآگاهان زن آموزش دیده در پلیس آگاهی را از دیگر موارد تدبیرشده توسط پلیس برای پیشگیری از جرم و برقراری امنیت عنوان کرد.

ادامه داد....

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.