معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز گفت که مسکو با هر ابزاری از جمله سلاح هسته ای از خود دفاع خواهد کرد.

هشدار مدودف: با هر ابزاری از جمله سلاح هسته‌ای از خود دفاع می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری تاس به نقل از مطلب امروز کانال تلگرام دیمیتری مدودف نوشت: برای همه قدرت‌ها روشن است که اگر آمریکا بخواهد روسیه را شکست دهد، به سمت درگیری در مقیاس جهانی پیش رفته و حق داریم با هر سلاحی از جمله هسته‌ای از خود دفاع کنیم.

مدودف با اشاره به تصمیم دیروز ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، در تعلیق مشارکت این کشور در پیمان "استارت جدید" نوشت: این تصمیم مدت ها به تعویق افتاده بود. من سال پیش به آن اشاره کردم.

به زعم مدودف، تصمیم دیروز که به دلیل "اعلان جنگ آمریکا و دیگر کشورهای عضو ناتو علیه روسیه" اتخاذ شده، پیامدهای گسترده ای برای جهان و به خصوص آمریکا خواهد داشت.

پوتین روز گذشته و تقریباً یک سال پس از حمله به اوکراین، در یک سخنرانی مهم گفت که کشورش معاهده استارت جدید را کنار نگذاشته اما آن را تعلیق می کند. این توافق که در سال ۲۰۱۰ امضا شد، تعداد کلاهک های هسته ای راهبردی مستقر در روسیه و آمریکا را محدود می کند.

پوتین گفت که روسیه تنها زمانی گفتگو بر سر این پیمان را از سر می گیرد که تسلیحات هسته ای فرانسه و انگلیس نیز مورد توجه قرار گیرد.

تحلیلگران غربی این شرط پوتین را ناممکن می دانند چرا که واشنگتن با آن مخالفت کرده و مستلزم بازنویسی کامل این پیمان است.

کارشناسان هسته ای به خبرگزاری رویترز گفتند که در این پیمان بندی وجود ندارد که به موجب آن یکی از طرفین بتوانند مشارکت خود را به حالت «تعلیق» در آورد و آنها فقط یک گزینه دارند و آن خروج از پیمان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.