وزارت خارجه آلمان در واکنش به حکم اعدام جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی "تندر"، اعلام کرد که دو دیپلمات ایرانی را اخراج می‌کند.

 آلمان ۲ دیپلمات ایرانی را اخراج می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، آلمان در واکنش به صدور حکم اعدام برای جمشید شارمهد، دو دیپلمات ایران را عنصر نامطلوب خواند و خواهان خروج آن‌ها شد.

دویچه وله نوشت، "آنالنا بائربوک"، وزیر خارجه آلمان روز چهارشنبه ۲۲ فوریه با اعلام این خبر گفت که دو دیپلمات یادشده باید در اسرع وقت خاک آلمان را ترک کنند.

علاوه بر این، کاردار سفارت ایران نیز به وزارت خارجه آلمان احضار شده است. به گفته بائربوک به این دیپلمات جمهوری اسلامی گفته شده است که «آلمان نقض شدید حقوق شهروندان آلمانی را غیرقابل قبول می‌داند».

بائربوک در ادامه خواهان آن شد که حکم اعدام شارمهد لغو و امکان یک دادرسی منصفانه برای او فراهم شود.

قوه قضائیه ایران روز اعلام کرد که دادگاه حکم بدوی خود در پرونده "جمشید شارمهد" را صادر کرده است و بر اساس آن، سرکرده گروهک تروریستی "تندر" به اعدام محکوم شده است.

یکی از بزرگ‌ترین عملیات تروریستی تحت‌نظر شارمهد، انفجار در حسینیه سیدالشهدای (ع) شیراز در سال ۱۳۸۷ بود که طی آن ۱۴ نفر شهید و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

گروهک تروریستی "تندر" از خون شهدای شیراز سیراب نشده بود و تحت‌امر جمشید شارمهد به‌دنبال جنایات دیگر بود که خوشبختانه یا اجرای آنها ناکام ماند و یا اینکه در چند مورد محدود، به‌درستی اجرا نشد و اهداف تروریستی را محقق نکرد.

به‌گفته حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات در دولت قبل، جمشید شارمهد مورد حمایت جدی دو سرویس اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.