نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود به جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حوادث اخیر و... اشاره کردند.

نطق‌های نمایندگان مجلس خبرگان/ آیت‌الله اراکی: جنگ اقتصادی علیه کشور جنگی جدی و تمام عیار است

به گزارش قدس انلاین، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین اجلاسیه این نهاد در نطق پیش از دستور خود به جنگ اقتصادی دشمن علیه ایران، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، حوادث اخیر و... اشاره کردند.

آدرس غلط دادن باعث انحراف افکار جوانان می‌شود

حجت الاسلام علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی که باعث استقرار فقیه عادل در جایگاه ولایت و در رأس حاکمیت شده، نعمتی بزرگ است؛ حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب که ناامیدی از وجودشان دور است آینده‌نگرانه و امیدوارانه به وظیفه شان عمل کردند و می‌کنند و این ملت را هدایت نمودند و مردم مؤمن ایران نیز با تأسی به امامین انقلاب، ایستادند، مقاومت کردند و دشمنان را شکست دادند و به حول و قوه الهی، شکست خواهند داد.

وی در ادامه با انتقاد از کسانی که با دادن آدرس غلط، مقاومت دولت فعلی برحفظ حقوق ملت و مصالح کشور را عامل مشکلات کشور و ایجاد اغتشاشات عنوان می کنند، افزود: این اقدام خلاف رهنمود صریح و شفاف مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) است که صریحاً اغتشاشات را نقشه برنامه ریزی شده آمریکا و اسرائیل و هم پیمانان آنان دانستند و این آدرس غلط دادن باعث می شود افکار جوانان به انحراف کشیده شود.

جنگ اقتصادی علیه کشور یک جنگ جدی و تمام عیار است

آیت الله محسن اراکی نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری نیز در نطق پیش از دستور اظهار کرد: جنگ اقتصادی دشمنان علیه کشور یک جنگ جدی و تمام عیار است که در کنار جنگ رسانه ای و تبلیغاتی اعمال می‌شود.

وی افزود: برای پیروزی در جنگ اقتصادی، برنامه های خرد و بخشی نگری کفایت نمی کند و نیازمند این هستیم که اقتصاد را به شکل کلان ببینیم و برای بخش های گوناگون آن برنامه های هماهنگ پیش بینی کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هجمه های اخیر دشمنان به انقلاب اسلامی به لحاظ تنوع و ترکیب بی سابقه است. برای دفاع در برابر این تهاجم بی سابقه، مدیریت رسانه های کشور باید با ساماندهی جدی و احساس مسئولیت به عرصه روشنگری افکار عمومی، وارد صحنه شوند.

اراکی ضمن انتقاد از برخی نارسایی ها در تبیین دستآوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروز دیگر تنها ارائه گزارش خدمات صورت گرفته کفایت نمی کند و باید این دستآوردها با نگاه حرفه ای و تخصصی تبیین شوند و با رصد فعالیت تبلیغاتی دشمنان در فضای مجازی و حقیقی برای خنثی کردن آنها چاره اندیشی شود تا از سوء استفاده دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی پیشگیری شود.

کشور در چهل سال گذشته در ‌های مختلف آموزشی رشد چشمگیر داشته است

حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی نماینده مردم تهران و رئیس کارگروه علم و فناوری هیئت اندیشه ورز مجلس خبرگان رهبری نیز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی، کشور در حوزه های مختلف آموزشی از جمله آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش در سطح حوزه های علمیه، پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، مبنی بر تشکیل هیئت اندیشه ورز در مجلس خبرگان رهبری برای بررسی پیشرفت ها، پسرفت ها و توقف ها در حوزه های مختلف علمی کشور، مجلس خبرگان رهبری اقدام به تشکیل هیئت اندیشه ورز و کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف کرده است، افزود: کارگروه علم و فناوری با تشکیل جلسات کارشناسی متعدد، وضعیت آموزشی و پژوهشی کشور را در عرصه ها و سطوح مختلف بررسی کرده است و نتایج این بررسی ها نشان می دهد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در اکثر شاخص هایی که برای ارزیابی روند آموزشی در کشور تعیین شده است رشد چشمگیر داشته ایم.

رئیس کارگروه علم و فناوری مجلس خبرگان رهبری با ارائه آمار دقیق و کارشناسی شده، رشد جمعیت تحت پوشش فرآیندهای آموزشی، افزایش مؤسسات آموزشی، رشد عدالت محور جغرافیایی و جنسیتی جامعه تحت آموزش و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه های کشور را از مصادیق پیشرفت کشور در حوزه آموزش و پژوهش و عرصه های علمی کشور برشمرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.