۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 852018

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: پس از اعلام منع قانونی صادرات طلا رقم صادرات ما صفر شد و امسال پس از رفع ممنوعیت ۱۲۰ میلیون دلار به خارج صادر شد.

صادرات ۱۲۰ میلیون دلاری مصنوعات طلا

به گزارش قدس آنلاین، محسن طلایی مینایی در مراسم دورهمی فعالان صنعت طلا و جواهر، اظهار کرد: در چند سال گذشته صادرات طلا به دلیل اعلام منع قانونی صادرات صفر شد در حالی که پیش از آن بیشترین صادرات ما مربوط به سال‌های ۹۱ و ۹۲ و برابر با ۸۰۰ میلیون دلار بود.

وی توضیح داد: سال گذشته محدودیت قانونی صادرات در کمیسیون مقررات‌زدایی لغو شود و اگرچه هنوز دستورالعمل آن ابلاغ نشده؛ اما صادرات گسترش یافت و از رقم صفر به ۱۲۰ میلیون دلار رسید.

در ادامه این مراسم «نادر بذرافشان» رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در دوران تحریم موفق شدیم ۷۰ درصد مواد اولیه تولید طلا را بومی سازی کنیم و در دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تولید طلا نیز موفق شدیم ۸۰ تا ۷۰ درصد ماشین‌آلات را بومی سازی کنیم.

در ادامه «علیرضا یاوری» معاون روابط بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی گمان می‌کنند تمام فعالیت‌های اقتصادی در ایران تحریم شده است در حالی که این گونه نیست و بسیاری از کالاها در حوزه خاکستری قرار دارند، یعنی مشمول تحریم نمی‌شوند و شرکت‌های خصوصی می‌توانند در این زمینه فعالیت کنند.

«میرهادی سیدی» مشاور امور بین‌المللی و توافق‌های تجارب وزارت صمت نیز گفت: پس از امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا تمام تعرفه گمرکی کالای صادراتی به این کشورهای عضو صفر شد و بر این اساس در بحث صادرات تمام سنگ‌های قیمتی و جواهرآلات تعرفه گمرکی اختصاص نمی‌یابد و این اتفاق خوبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.