۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 852040

به گزارش شبکه تصویری خبرگزاری رویترز، بر اساس یک تحقیق و مطالعه جدید احتمال بروز مشکلات قلبی در افرادی که بصورت شیفتی کار می کنند بیشتر از افرادی است که در ساعات معمول کار می کنند.

کار شیفتی قلب را خسته می کند

به گزارش قدس آنلاین؛ به گزارش شبکه تصویری خبرگزاری رویترز، بر اساس یک تحقیق و مطالعه جدید احتمال بروز مشکلات قلبی در افرادی که بصورت شیفتی کار می کنند بیشتر از افرادی است که در ساعات معمول کار می کنند.
این مطالعه نشان می دهد ساعات کاری که با ساعت طبیعی بیولوژیکی مغایرت دارد خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد. محققان سلامت قلبی و عروقی افرادی که بصورت شیفتی در انبارها کار می کنند را بررسی و آن را با ساعت بیولوژیکی طبیعی آن ها مقایسه کردند.
خطر ابتلا به مشکل قلبی به ازای هر ساعتی که ساعت بیولوژیکی طبیعی افراد با برنامه کاری آن ها هماهنگ نیست، 31 درصد افزایش می یابد.
ناهمخوانی بین «ساعت اجتماعی» و «ساعت بیولوژیکی» در افراد موجب خستگی و فرسودگی می شود. دکتر گامبوآ مادیرا، نویسنده این تحقیق گفت: این نتایج بعلاوه شواهد فزاینده نشان می دهد ناهماهنگی در فعالیت شبانه روزی ممکن است تا حدی، ارتباط بین کارهای شیفتی و پیامدهای نامطلوب آن بر سلامت را توضیح دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.