دولت سوئیس یک بسته کمک غیرنظامی به مردم و مهاجران اوکراین تصویب کرده است ولی هنوز حاضر نیست کمک نظامی به این کشور ارسال کند.

سوئیس هنوز کمک نظامی به اوکراین را مناسب نمی‌بیند

به گزارش قدس آنلاین از رویترز، دولت سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که در صورت تصویب پارلمان این کشور ۱۴۰ میلیون فرانک معادل بیش از ۱۵۰ میلیون دلار کمک‌های بشردوستانه به اوکراین و مولداوی ارسال خواهد کرد.

سوئیس قبلاً ۱.۳ میلیارد فرانک برای حمایت از اوکراین اختصاص داده است که ۲۷۰ میلیون فرانک برای کمک به مردم این کشور و ۱.۰۳ میلیارد فرانک نیز برای حمایت از مهاجران اوکراینی ساکن سوئیس بوده است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته، بیش از ۷۵هزار نفر از مردم اوکراین کشور خود را ترک کرده و به سوئیس فرار کرده‌اند.

ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس در یک کنفرانس مطبوعاتی در برن گفت: به روشی بشردوستانه، دیپلماتیک و با در نظر گرفتن بازسازی، ما می‌توانیم از اوکراین حمایت کنیم.

سوئیس بعد از سال‌ها بی‌طرفی سیاسی خود را کنار گذاشت و از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه حمایت کرد. پارلمان اروپا تا کنون ۱۳۰۰ نفر از اتباع روسی و مقامات این کشور را تحریم کرده و سوئیس نیز ۷.۵ میلیارد فرانک از دارایی‌های روسیه را مسدود کرده است.

البته برن صادرات بیشتر تسلیحات تولید سوئیس توسط آلمان، دانمارک و اسپانیا به کی‌یف را با استناد به قوانین بی‌طرفی خود مسدود کرده است.

کاسیس به خبرنگاران گفت: دولت متقاعد شده است که حمایت نظامی راه درستی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.