امیر حسین رحمتی قاری جوان گلستانی در سی و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم  رتبه اول قرائت تحقیق را در میان نمایندگان  ۳۳ کشور شرکت کننده کسب و جایزه خود را از آیت الله سید ابراهیم رییسی دریافت کرد.

رتبه نخست مسابقات بین المللی قرآن کریم به قاری گلستان رسید

به گزارش قدس آنلاین، نتایج سی و سومین مسابقات بین المللی قرآن کریم شامگاه چهارشنبه اعلام شد و برندگان در دو بخش حفظ و قرائت جوایز خود را از رییس جمهور ایران دریافت کردند.
در این مراسم که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، مقامات و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
در این رویداد از ١۵ برگزیده شامل۶ زن و ٩ مرد در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن تجلیل شد.
در بخش قرائت ترتیل مردان محمدجواد جاوری از ایران، محمدیار از قرقیزستان و اسماعیل حمدان از لبنان و در بخش قرائت تحقیق امیرحسین رحمتی از ایران، سید امیر هاشمی از افغانستان و عبدالله فکری از اندونزی و در بخش حفظ کل سینا طباخی از ایران، عبدالعلیم عبدالرحیم از کنیا و شیخ محمود حسن از بنگلادش عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

رتبه‌های برتر حفظ کل قرآن کریم در بخش زنان را به ترتیب آمینه ابراهیم از غنا، هاجر مهرعلیان از ایران و نسرین خالدی از الجزایر جایگاه اول تا سوم به خود اختصاص دادند.

در بخش ترتیل زنان هم فهیمه اصغرزاده از ایران، لیلا عفاره از لبنان و آمنه شیرزاد از افغانستان هم رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

از ١۵ برگزیده این رویداد پنج برگزیده دو زن و سه مرد از ایران هستند.
در این مسابقات که از ٢٩ بهمن آغاز شد ۵۲ شرکت‌کننده از ۳۳ کشور جهان در دو بخش زنان و مردان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن شرکت داشتند.
گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.