کنفدراسیون عمومی کار (CGT) در فرانسه با اعلام تداوم اعتصاب‌ها علیه اصلاحات قانون بازنشستگی در این کشور، گفت: روز گذشته حدود ۳.۵ میلیون نفر در سراسر فرانسه به خیابان‌ها آمده و تظاهرات کردند.

هفته سیاه انرژی در فرانسه؛ اعتصاب‌ها ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، هدف اعتصاب سراسری «متوقف شدن فرانسه» در روز گذشته (۷ مارس)، بسیج سراسری علیه اصلاحات قانون بازنشستگی با مشارکت اتحادیه‌های ملی و بین‌المللی، جنبش‌های اعتصابی گسترده و حتی ادامه دار اعلام شده بود.

داده های منتشر شده توسط دولت فرانسه می‌گوید: در تظاهرات دیروز یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر حضور داشتند.

گزارش‌ها حاکیست، اعضای اتحادیه کارگری کنفدراسیون عمومی کار به اتفاق آرا تصمیم گرفته‌اند که اعتصابات در تمام پالایشگاه‌های شرکت توتال انرژی فرانسه ادامه پیدا کند. اختلال در حرکت قطارهای فرانسه نیز امروز ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری آلمان (dpa) نیز گزارش داد: خیابان‌های فرانسه از زمان آغاز اعتراض‌ها به اصلاحات قانون بازنشستگی این کشور، روز سه‌ شنبه بیشترین شمار معترضان را شاهد بود.

بنابر اعلام کنفدراسیون عمومی کار، روز گذشته و در جریان اعتصاب سراسری، مسیر تحویل سوخت به کلیه پالایشگاه‌های فرانسه مسدود شده بود.

فرانس ۲۴ همچنین گزارش داد: قرار است سران «کنفدراسیون کار»، بزرگترین اتحادیه کارگری فرانسه امروز عصر برای گام‌های بعدی تصمیم گیری کنند.

اتحادیه‌های کارگری می‌گویند که اعتصابات علیه لایحه اصلاحات قانون بازنشستگی دولت تا زمان عقب نشینی ادامه دارد.

بر این اساس، دولت امانوئل مکرون با ارائه رسمی طرح اصلاحات قانون بازنشستگی که بر مبنای آن سن بازنشستگی با دو سال افزایش به ۶۴ سال می رسد، اعتراضات مردمی گسترده و بی‌سابقه‌ای را در این کشور کلید زد.

اتحادیه های کارکنان اصلی ترین نهاد مدنی مخالف بارها تجمعات گسترده و نیز اعتصاب های سراسری را برگزار کرده اند که با استقبال مردم در شهرهای بزرگ و کوچک فرانسه همراه شده است.

سباستین منسپلیه (Sébastien Ménesplier) دبیرکل کنفدراسیون کار در بخش انرژی وعده داده بود که این جنبش دست‌کم تا ۷ مارس (دیروز) و حداکثر تا «پیروزی جنبش» ادامه یابد. او از «هفته سیاه انرژی» با قطع کردن هدفمند انسدادها و اختلال‌ها در جریان انرژی خبر می‌دهد.

بدین ترتیب اعتصاب‌کنندگان ارسال محموله‌ها از پالایشگاه‌ها به انبارها را مسدود می‌کنند، اما اگر این اقدام سه روز یا بیشتر طول بکشد، ممکن است به تعطیلی پالایشگاه‌ها منجر شود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.