نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مانع و سنگلاخ ظهور استکبار جهانی است و مبارزه و مقابله با استکبار در عرصه اقتصادی و سیاسی بزرگترین مبنای به دنبال امام زمان راه افتادن و انتظار فرج است.

مبارزه با استکبار در عرصه اقتصادی و سیاسی راه امام زمان است

به گزارش قدس خراسان، لبخند بر لب داشتند و اشک‌ شوق در چشم، با اشتیاق و صلوات گویان در میدان شهدا گرد هم آمده بودند تا  اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهد را رقم بزنند.

سربازان و مشتاقان حضرتش کوچک و بزرگ پا به پای هم لحظه به لحظه به سیل جمعیت اضافه می‌شدند، بچه‌های کوچک کالسکه‌سوار و دهه نودی‌های بزرگتر با سربند منتظر ظهور و سرباز کوچک امام زمان در بین جمعیت به چشم می‌خورند، پرچم‌های رنگی و پلاکاردهایی که در دستان مردان و زنان بود از تبیین «حکم جهاد رهبری برای فرزند آوری» تا نوید بخشی «امام زمان با سپاهی از شهیدان خواهد آمد» را به دیگران اطلاع می‌داد و عکس‌های شهیدان دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت هم همراه همیشگی مردم بود.

بنرهای رنگی بزرگ اللهم عجل لولیک الفرج که دانش آموزان مدارس مختلف آنها را با پروانه‌های رنگی تزئین کرده بودند، سوژه عکاسی خیلی از بچه‌ها و بزرگترها شده بود که در کنارش با خانواده و تکی عکس می‌گرفتند.

همه عرصه میدان شهدا و خیابان‌های اطراف ازدحام جمعیت بود و دورتادور جمعیت غرفه‌های مختلف هیئت‌ها برپا بود که خدمات متنوعی از صبحانه، سربند، خدمات پزشکی، نقاشی روی صورت بچه‌ها و بادکنک، پرچم و ... که در ابتدای ورود به خیل عظیم جمعیت ارائه می دادند.

جمعیت قبل از ساعت ۹ کم کم وارد میدان می‌شدند، مراسم با دعای ندبه‌ای آغاز شد که بازگو کننده دلایل غیبت و تاسف بر غیبت امام زمان(عج) است و دسته جمعی همه عاشقان منتظر قرائت کردند. صندلی‌های گذاشته شده در همان لحظات اولیه پر شد و مردم در اطراف ایستاده دعای ندبه و ادامه برنامه را دنبال می‌کردند

انتظار فرج تنها خواستن امام زمان(عج) نیست

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی سخنران اصلی مراسم بود و در اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهد اظهار کرد: انتظار فرج در بیان امام صادق(ع) دو بعد دارد و بعد اول ان خواستن امام زمان(عج) است که همه افرادی که امروز آمده‌اند، ظهور امام زمان را می‌خواهند و این بعد اول انتظار در همه ما محقق است

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی بُعد دوم منتظر ظهور را، راه افتادن به دنبال امام زمان(عج) دانست و تاکید کرد: در این راه باید موانع ظهور را برداریم و این ما هستیم که در مبارزه با جرایم و جنایات راه را برای ظهور آماده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظهور فقط به خواستن نیست متذکر شد: انتظار در بعد دوم کامل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، آماده کردن جهان برای ولایت صاحب الزمان را تشریح کردند، افزود: گام اول انقلاب تشکیل انقلاب و حکومت اسلامی بود که محقق شد و گام دوم آماده کردن جهان برای ولایت عظمای صاحب الزمان(عج) است.

گام دوم انقلاب راه افتادن دنبال امام زمان(عج) است

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: گام دوم انقلاب را باید محکم برداریم که در حقیقت همان راه افتادن دنبال امام زمان(عج) و بعد دوم انتظار است،  امر به معروف و نهی از منکر باید یک جریان فرهنگی قوی و جدی بین منتظران باشد.

وی مبارزه با هر فسق و فجوری که مانع ظهور حضرت است را از الزامات منتظران ظهور دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم خصوصا در زمان حال که دشمن حجاب را موضوعی حکومتی و اجباری اعلام می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک جریان فرهنگی قوی و جدی در زندگی ما نقش داشته باشد.

امام جمعه مشهد با ابراز اینکه نباید در مقابل منکر وحشت کنیم و تحت تاثیر جو دشمن قرار گیریم، گفت: در مسئله حجاب به دنبال خشنودی دشمن نباشیم و اگر ملاحظه دشمن را کردیم و قدمی بر نداشتیم، مطمئنا در راه امام زمان نیستیم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: با جوی که الان دشمن در کشور ساخته است و حجاب را حکومتی و اجباری دانسته‌اند، دست دولت را برای اقدام بسته‌اند و شما خواهران و برادران به صورت مردمی باید ورود پیدا کنید و جلوی کشف حجاب را در کشور بگیرید.

سنگلاخ ظهور استکبار جهانی است

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: در حال حاضر مانع و سنگلاخ ظهور استکبار جهانی است و مبارزه و مقابله با استکبار در عرصه اقتصادی و سیاسی بزرگترین مبنای به دنبال امام زمان راه افتادن و انتظار فرج است.

وی با تاکید بر اینکه اگر بعد دوم انتظار فرج را محقق کردیم به ما منتظر امام زمان می‌گویند، خاطرنشان کرد: پیاده‌روی به سمت حرم امام رضا(ع) یکی از نمادهای به دنبال حضرت راه افتادن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ما بعد از گریه و استغاثه با امام زمان(عج) به سمت حرم حرکت می‌کنیم و میلاد امام زمان را به جدشان تبریک میگوییم.

در ادامه مراسم حاج احمد واعظی از مداحان اهل بیت شروع به مداحی کرد و مردم با دست زدن و پخش شکلات به شادی پرداختند.

در انتهای مراسم جمعیت با شادی و همراهی با مداحان و خواندن مدح و ثنای ائمه به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند تا میلاد صاحب الزمان(عج) را به ولی نعمت ایران، حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام تبریک گویند.

سیل مشتاقان حضرت مهدی(عج) یکپارچه در میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی به چشم می‌آمدند و امروز ده‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران منتظر حضرت صاحب الزمان(عج) با فریاد لبیک یا حسین علیه‌السلام آمدن منتقم خون حضرت اباعبدالله را خواستار شدند.

خبرنگار: طیبه بازپور

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.