وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک فرا رسیدن روز جهانی زن گفت: زنان در جمهوری اسلامی ایران نیرومندترین بخش جامعه هستند.

امیر عبداللهیان: زنان در جمهوری اسلامی ایران نیرومندترین بخش جامعه هستند

به گزارش  قدس آنلاین، حسین امیر عبداللهیان روز چهارشنبه در نشست خبری با همتای ترکیه ای خود، بار دیگر وقوع زلزله در ترکیه و کشته شدن تعدادی از شهروندان این کشور در حادثه را تسلیت گفت و اظهار داشت: از ساعات اولیه وقوع زلزله رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور ایران دستورهای اکیدی را برای کمک به مردم مسلمان ترکیه صادر کردند.

وی افزود: با وجود اینکه نیروهای امدادی در آن زمان درگیر امدادرسانی به زلزله زدگان در خوی بودند، بلافاصله هلال احمر، ارتش و سپاه وارد مناطق زلزله زده ترکیه شدند و خدمات خود از تفحص تا پشتیبانی و امدادرسانی را ارایه کردند زیرا ما داغ ترکیه را داغ خود می‌دانیم.

وزیر امور خارجه افزود: امروز اینجاییم تا مراتب همبستگی خود با مردم زلزله زده ترکیه یکبار دیگر اعلام کنیم.

وی با تبریک روز جهانی زن، اظهار داشت: ما در ایران روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را روز زن نام نهادیم؛ زنان در ایران نیرومندترین بخش جامعه ما هستند.

وزیر خارجه ترکیه: از کمک های ایران تشکر می کنم

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست خبری روز جهانی زن را تبریک گفت و اظهار داشت: ما زنان و کودکان در این زلزله را تنها نخواهیم‌گذاشت.

وی با بیان اینکه به دلیل وقوع این زلزله سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه به تاخیر افتاد، افزود: سفر وزیر امور خارجه ایران نیز برای هماهنگی در این خصوص بود.

وی از کمک‌های ایران برای امدادرسانی به زلزله زدگان تشکر کرد و گفت: ایران با ارسال پتو، چادر و کمک‌های انسان دوستانه به صورت زمینی و هوایی، به زلزله زدگان ترکیه کمک کرد.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.